دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۷ سوری و عوامل جمهوری اسلامی در حملات اسرائیل کشته شدند

0
284

دیده بان حقوق بشر سوریه می گوید در حملات هوایی اسرائیل به مواضع شبه نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی در سوریه هفت جنگجوی سوری و سپاه پاسداران کشته شدند. این سازمان حقوق بشری مستقر در لندن، چهار نفر از افراد کشته شده را عضو سپاه پاسداران جمهوری اسلامی عنوان کرد.

این گروه پیش از این گفته بود که «موشک هایی که احتمالا اسرائیلی» بودند پنج شنبه شب مواضع شبه نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی بین فرودگاه بین المللی دمشق و محله سیده زینب را هدف قرار داده اند.

خبرگزاری رسمی سوریه، سانا نیز اعلام کرده است که پدافند هوایی این کشور پنج شنبه شب تعدادی هدف متخاصم را در آسمان دمشق رهگیری و ساقط کرده است.

به نوشتهٔ همین منبع مقامات ارتش سوریه اعلام کردند دقایقی پیش از نیمه‌شب پنجشنبه تعدادی «موشک متخاصم که از بلندی‌های جولان شلیک شده بود» رصد گردید و سرنگون شد.

سایت خبرگزاری رسمی سوریه چند ویدیو منتشر کرده است که در آنها فعالیت پدافند ارتش سوریه علیه اهدافی در آسمان دیده می‌شود. این منبع جزئیات بیشتری دربارهٔ این حملات منتشر نکرده است.

دولت اسرائيل در این زمینه هیچگونه اظهار نظری نکرده است. آخرین مورد از چنین حملاتی حدود دو هفته پیش در روز ۶ فوریه صورت گرفت که آمار ضد و نقیضی دربارهٔ تلفات آن منتشر شد.

به گزارش بورونیوز؛ اسرائیل همزمان با آغاز جنگ داخلی سوریه از سال ۲۰۱۱ میلادی تا کنون بارها به مواضع دمشق و پشتیبانان آن یعنی جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان حمله کرده است.