«دیدار» مخفیانه ترسناک شامالان

0
163

نایت شامالان، فیلمساز هندی مقیم هالیوود که در سال‌های اخیر به‌خاطر افت مستمر کیفیت هنری و زیبایی شناختی فیلم‌هایش به شدت مورد حمله منتقدان آمریکایی قرار گرفته، ترجیح داده است فیلم ترسناک تازه‌اش را مخفیانه بسازد.

به‌ گزارش آنا به نقل از ددلاین، فیلم ترسناک «دیدار» (The Visit) به کارگردانی ام. نایت شامالان که ظاهراً بیشتر به آثار موفق دوران آغاز به‌کار این فیلم‌ساز شباهت دارد تا آثار ضعیف و متأخر او، با همکاری شرکت بلومهاوس پیکچرز تولید شده است و به زودی آماده اکران می‌شود.

این فیلم‌ساز هندی الاصل 44 ساله در سال 1999 با فیلم ترسناک «حس ششم» نامزد 6 جایزه اسکار خوش درخشید و پس از آن «نشکستنی» را با حضور بازیگر فیلم قبلی خود، بروس ویلیس، ساخت که کمابیش موفق بود و به دنبال آن، با «نشانه‌ها» و «دهکده» مدام افت کرد و فیلم‌های بعدی «بانو در آب»، «اتفاق»، «آخرین بادافزار» و «بعد از زمین» فاجعه‌ای در زندگی حرفه‌ای شامالان بودند.

 13930825130137282623544

هیلی جوئل اوزمنت در نمایی ازفیلم «حس ششم»

در فیلم «دیدار» که با بودجه‌ای اندک و شخصی و بدون حضور بازیگران مطرح، مخفیانه و دور از چشم رسانه‌ها در اطراف خانه کارگردان در پنسیلوانیا فیلم‌برداری شده است، پسر و دختر کوچکی که مادرشان آنها را به مزرعه پدربزرگ و مادربزرگشان می‌فرستد، متوجه می‌شوند که زوج کهنسال درگیر فعالیت‌هایی مرموز و مخوف هستند و به دنبال راهی برای فرار می‌گردند. این فیلم قرار است در تاریخ 11 سپتامبر 2015 (20 شهریور 94) به اکران عمومی برسد.

فیلم قبلی شامالان اکشنی علمی-تخیلی با عنوان «بعد از زمین» بود که ویل اسمیت و پسر نوجوان او، جیدن اسمیت در آن حضور داشتند. «بعد از زمین» با بودجه 130 میلیون دلار  تولید شد و در مجموع به‌سختی توانست 60 میلیون دلار در گیشه آمریکا درآمد داشته باشد. با آنکه «بعد از زمین» در مجموع توانست در گیشه بین‌المللی 183 میلیون دلار فروش داشته باشد و بخشی از هزینه‌های تهیه‌کنندگان را به آنان بازگرداند، شهرت بد شامالان به‌واسطه ضعف زیبایی‌شناسانه و دراماتیک فیلم‌های اخیرش به‌شدت به او لطمه زده و کارش را با تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران و همچنین با منتقدان و تماشاگران عادی دشوار کرده است.