دیدار سران ارتش اسرائیل و سالیوان و تاکید بر مقابله با تهدیدهای جمهوری اسلامی

0
120

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که برای ملاقات با مقامات اسرائیلی به این کشور سفر کرده، بر مقابله با تهدیدهای جمهوری اسلامی تاکید کرده و گفت که واشینگتن «هرگز به جمهوری اسلامی اجازه دست‌یابی به تسلیحات هسته‌ای را نخواهد داد.»

سالیوان پنج‌شنبه 29 دی بعد از ملاقات با مقامات ارشد ارتش اسرائیل از جمله یوآو گالانت، وزیر دفاع این کشور به خبرنگاران گفت که دولت جو بایدن به تلاش‌های خود در راستای حمایت از راه‌حل دو کشور ادامه خواهد داد.

پیش‌تر وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که یوآو گالانت، وزیر دفاع، هرزی هالوی، فرمانده کل ارتش اسرائیل و دیگر مقامات ارشد دفاعی این کشور، در دفتر نخست‌وزیری در دیداری با محوریت تهدیدهای جمهوری اسلامی، با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفت‌وگو کرده‌اند.

وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه خود نوشت: «محور این نشست تهدیدات منطقه‌ای و جهانی ناشی از اقدامات بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی با تاکید بر تلاش این کشور برای دستیابی به توانمندی‌های هسته‌ای و اهمیت آمادگی برای پاسخ به این تهدیدها در کنار تلاش جامعه بین‌المللی برای مهار آن بوده است.»

العربیه بر اساس این گزارش نوشت؛ همچنین تل کلمان، فرمانده نظامی ارتش اسرائیل که مسئول امور جمهوری اسلامی است، عیال ضمیر، مدیرکل جدید این وزارتخانه؛ درور شالوم، که ریاست دفتر سیاسی-نظامی این وزارتخانه را بر عهده دارد؛ مایک هرتزوگ، سفیر اسرائیل در آمریکا؛ و همتای او، تام نایدز، سفیر ایالات متحده در اسرائیل نیز حضور داشته‌اند.

سالیوان در جریان سفر خود به اسرائیل با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز دیدار کرده است.

در بیانیه دفتر نتانیاهو آمده است که جک سالیوان و نتانیاهو درباره مقابله با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی گفت‌وگو کرده‌اند.

بر اساس ویدئوی منتشر شده از این دیدار نیز، نتانیاهو به سالیوان گفته است: «من بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را به مدت 40 سال به عنوان دوستی گرانقدر برای اسرائیل می‌شناسم. ما شما را به عنوان یک شریک قابل‌اعتماد در مسائل تامین امنیت و البته پیشبرد صلح می‌بینیم».