دکتر مسعود پدرام از زندان آزاد شد

0
855

مسعود پدرام عضو شورای فعالان ملی-مذهبی امروز بعداظهر دوم خرداد ۱۳۹۴ از زندان آزاد شد.

به گزارش تارنمای ملی-مذهبی دکتر مسعود پدرام پژوهشگر علوم انسانی با پایان دوره محکومیت چهار ساله اش از بند ۳۵۰ زندان اوین آزاد شد.

حبس مسعود پدرام در حالی پایان یافته است که  بیست و یکم آبان ۱۳۹۰ جهت اجرای حکم سه سال حبس مربوط به بازداشت گسترده فعالان ملی مذهبی در سال ۷۹ توسط نیروی اطلاعات سپاه بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. این حکم در حالی اجرا شد  که  بر اساس قانون حکم سه ساله مربوط به بازداشت نیروهای ملی-مذهبی مشمول زمان شده بود و حبس دکتر پدرام غیرقانونی بود.

مسعود پدرام در جریان اعتراضات مردم ایران به نتایج انتخابات ریاست جمهوری (۱۳۸۸)، بارها مورد احضار نهادهای امنیتی قرار گرفت و در آبان ماه سال ۱۳۹۰ دستگیر و به زندان اوین منتقل شده بود.

مدتی بعد  با پرونده سازی  اطلاعات سپاه حکم یک سال حبس تعزیری دیگر نیز به اتهام تبلیغ علیه نظام علیه این زندانی سیاسی صادر و اجرا شد.

دکتر پدرام که بر مباحثی مانند عرصه عمومی و آرا و اندیشه های هابرماس کار کرده صاحب آثاری مانند  تالیف «سپهر عمومی روایتی دیگر از سیاست: نظریات آرنت و هابرماس»، «روشنفکران دینی و مدرنیته در ایران پس از انقلاب» و ترجمه کتاب «زندگی و زمانه دموکراسی لیبرال» است.