دو پایگاه «بلد» و «عین‌الاسد»با موشک‌های کاتیوشا مورد حمله قرار گرفتند

0
39

هنوز ساعاتی از حمله موشکی به پایگاه نظامی «بلد» در عراق نگذشته که پایگاه «عین‌الاسد» در استان الانبار هم با موشک‌های کاتیوشا مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش گروه رسانه‌ای نیروهای نظامی عراق روز سه‌شنبه 4 می 2021 یک موشک کاتیوشا به یک منطقه خالی در پایگاه هوایی عین‌الاسد برخورد کرد، اما هیچ خسارات جانی و مالی در پی نداشت.

منابع امنیتی عراق شامگاه دوشنبه سوم می 2021 گزارش کردند پایگاه «بلد» در استان صلاح‌الدین این کشور مورد حمله موشکی قرار گرفت.

در این گزارش آمده حمله به پایگاه بلد با 3 فروند موشک کاتیوشا صورت گرفت. فرمانده پایگاه بلد هم با تایید سقوط سه موشک کاتیوشا در این پایگاه، گفت که این حمله هیچ خسارتی در پی نداشت.

در همین حال، نیروهای امنیتی برای شناسایی عاملان پرتاب این موشک‌ها، عملیات بازرسی گسترده‌ای را آغاز کردند.

بخشی از نیروهای ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش، در این پایگاه مستقر هستند. پنتاگون، وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد در پی حمله موشکی به پایگاه بلد، هیچ آسیبی به نیروهای آمریکایی وارد نشد.

العربیه نوشت؛ عصر یکشنبه دوم می هم یک منبع امنیتی عراقی گزارش کرد، پایگاه ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم در فرودگاه بغداد با پنج موشک کاتیوشا هدف قرار گرفت و سیستم پدافند هوایی عراق مستقر در فرودگاه این موشک‌ها را رهگیری و منهدم کرد.