دو عضو سپاه پاسداران در عدن اسیر شدند

0
157

شبه‌نظامیانی که در جنوب یمن با افراد مسلح “حوثی” نبرد می‌کنند می‌گویند که دو عضو “سپاه پاسداران” را دستگیر کرده‌اند که برای ارائه مشاوره نظامی به یمن رفته بودند. ایران هرگونه دخالت نظامی در یمن را انکار می‌کند.
شبه نظامیانی که در جنوب یمن با حوثی مبارزه می‌کنند، گفته‌اند که در نبردهای شامگاه جمعه (دهم آوریل) دو ایرانی را دستگیر کرده‌اند که عضو “سپاه پاسداران” هستند.

به گزارش صدای آلمان، پیکارجویان مسلح یمن به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که دو ایرانی در دو نقطه مختلف به طور جداگانه دستگیر شده‌اند و اولین بازجویی‌ها نشان می‌دهد که آنها به “سپاه قدس” تعلق دارند و در مأموریتی مشاورتی به یمن اعزام شده‌اند.

دولت ایران هرگونه حمایت نظامی از نیروهای مسلح حوثی را تکذیب کرده است و دستگیری دو مأمور ایرانی، اگر واقعیت داشته باشد، می‌تواند روابط ایران و عربستان سعودی را بیش از پیش تیره کند.

دو کشور به دنبال توسعه نفوذ خود در خاورمیانه هستند. در همین رابطه عربستان در رأس ائتلافی از کشورهای اسلامی حمله‌ای وسیع را به یمن شروع کرده که هدف آن سرکوب شورشیان حوثی است که کیشی نزدیک به شیعه دارند و از چندین سال پیش با حکومت مرکزی یمن در پیکار مسلحانه قرار دارند.