دونالد ترامپ رسما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد

0
306

دقایقی پیش پرزیدنت دونالد ترامپ در بیانیه ای رسما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد.

دقایقی پیش پرزیدنت دونالد ترامپ در بیانیه ای رسما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد.

این نخستین بار است که ایالات متحده واحد نظامی یک دولت را به عنوان یک گروه تروریستی شناخته است.

پرزیدنت ترامپ در این بیانیه نوشته است: امروز من رسما قصد دولتم برای تعیین سپاه پاسداران جمهوری اسلامی (آی‌آر‌جی‌سی)، شامل نیروی قدس آن سپاه، به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی بنا بر بند 219 قانون مهاجرت و تابعیت را اعلام می‌کنم.

این گام بی‌سابقه که تحت رهبری وزارت خارجه برداشته می‌شود، موید این واقعیت است که [رژیم] جمهوری اسلامی نه تنها یک حامی حکومتی تروریسم است، بلکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالانه در تروریسم، به عنوان یک ابزار حکومت‌داری، مشارکت کرده و آن را تامین مالی و ترویج می‌کند.

رئیس جمهوری ایالات متحده تاکید کرده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابزار اصلی دولت جمهوری اسلامی برای هدایت و اجرای کارزار تروریسم بین‌المللی آن [رژیم] است.

در ادامه بیانیه آمده است: این نخستین بار است که بخشی از یک دولت دیگر از سوی ایالات متحده به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی تعیین می‌شود. این تعیین، بر این حقیقت تاکید می‌کند که اقدامات جمهوری اسلامی از پایه و به صورت بنیادین با اقدامات دولت‌های دیگر متفاوت است. این اقدام، گستره و میزان فشار حداکثری ما بر رژیم جمهوری اسلامی را به میزان چشمگیری گسترش خواهد داد.

این اقدام همچنین خطرات داد و ستد با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یا ارائه پشتیبانی به آن را کاملا شفاف و روشن بیان می‌کند. اگر شما با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داد و ستد می‌کنید، در حقیقت در حال پشتیبانی مالی از تروریسم هستید.

به گزارش صدای آمریکا؛ در پایان بیانیه پرزیدنت ترامپ تاکید شده است پیام روشن این اقدام به تهران این است که پشتیبانی آن [رژیم] از تروریسم پیامدهای شدیدی دارد. ما آن قدر به افزایش فشار مالی و بالا بردن هزینه‌ها بر رژیم جمهوری اسلامی به خاطر پشتیبانی آن رژیم از فعالیت‌های تروریستی ادامه خواهیم داد تا این که [رژیم جمهوری اسلامی] از این رفتار بدخواهانه و قانون‌شکنانه‌اش دست بکشد.