دونالد ترامپ دستور افزایش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را صادر کرد

0
194

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه (۲۷ شهریور) از استیو منوچین، وزیر دارایی آمریکا خواسته تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را بطور ‘چشمگیری ‘ افزایش دهد.

آقای ترامپ این خبر را در حساب توئیتر خود منتشر کرده ولی جزئیاتی درباره تحریم‌های جدید ارائه نکرده است.

او کمی پس از اعلام دستورش در توئیتر، در جمع خبرنگاران گفت که ظرف ۴۸ ساعت آینده جزئیات این تحریم‌ها را اعلام خواهد کرد.

تصمیم آمریکا برای افزایش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی در حالیست که حسن روحانی، رئیس جمهور جمهوری اسامی امروز مذاکره با دولت آمریکا “با فشار حداکثری” را غیر ممکن خوانده است.

آقای روحانی گفته: “اگر به دنبال مذاکره هستید باید همه فشارها را متوقف کنید، صداقت خود را نشان دهید.”

دستور رئیس جمهوری آمریکا در حالی است که هفته پیش، دونالد ترامپ احتمال کاهش تحریم ایران در برابر ملاقات با حسن روحانی، رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی را رد نکرد و افزود که جمهوری اسلامی به دنبال توافقی با واشنگتن است؛ آقای ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است برای ملاقات با حسن روحانی، از تحریم ایران بکاهد، گفت: “ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.”

هیات جمهوری اسلامی هم اکنون در انتظار صدور ویزای آمریکا برای سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل هستند که تا کنون ویزا صادر نشده است.

نشست‌های مقدماتی مجمع عمومی از روز سه‌شنبه ۱۷ سپتامبر آغاز شده و از روز ۲۴ سپتامبر (دوم مهر) سخنرانی رهبران و روسای دولت‌ها در جلاس سالیانه مجمع آغاز می‌شود.

صدور فرمان افزایش احتمالی تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی چهار روز بعد از حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی است.

به گزارش بی بی سی؛ دیروز رسانه‌های غربی به نقل از مقامات آمریکایی گفته بودند که این کشور منشا حملات را شناسایی کرده و تعدادی موشک و پهپاد از داخل خاک ایران و از جنوب این کشور تاسیسات نفتی عربستان را هدف قرار داده‌اند.