دومین سفر قاسم سلیمانی به مسکو در راستای هماهنگی برای حمایت از اسد

0
231

در پی اعزام مشاوران نظامی روسی به سوریه و ساخت خانه های موقت برای آنها، سفر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران به مسکو، می تواند نشانه تلاش دو کشور روسیه و ایران برای پشتیبانی بیشتر از رژیم بشار اسد در سوریه باشد.

به گزارش سایت اسراییلی یدیوت اهارونوت، روزنامه لبنانی السفیر روز سه شنبه 15 سپتامبر اعلام کرد قاسم سلیمانی برای بار دوم به مسکو، پایتخت روسیه سفر کرد. السفیر می گوید که این سفر هفته گذشته صورت گرفته، اما در مورد طرف دیدار سلیمانی در مسکو مطلبی نوشته نشده است.

به نوشته السفیر این دیدار برای هماهنگی اقدامهای نظامی ایران و روسیه در سوریه انجام شده است.

این گزارش پس از آن منتشر می شود که یک مقام ارشد امنیتی اسراییل ادعا کرد سلیمانی صدها سرباز ایرانی را برای جنگ با مخالفان بشار اسد به سوریه فرستاده است. گفته می شود این سربازان به منطقه زبدانی در نزدیکی مرز سوریه و لبنان اعزام شده اند.

این منبع اسراییلی گفت: “اعزام نیرو در پی دسپاچگی اسد و با هماهنگی روسیه و ایران، و در پی ملاقات سلیمانی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه انجام شده است.” روسیه، ایران و حزب الله تنها حامیان بین المللی رژیم بشار اسد هستند.

پوتین روز سه شنبه در توجیه اقدامات نظامی خود در سوریه گفت که در جنگ با تروریستها در آن کشور گزینه دیگری بجز رژیم اسد وجود ندارد. او در پاسخ به این انتقاد که حمایت روسیه از اسد منجر به فرار پناهجویان از این کشور شده نیز ادعا کرد که در صورت عدم حمایت روسیه از اسد شمار پناهجویان خیلی بیشتر از میزان کنونی می توانست باشد.

به گزارش العربیه؛ سلیمانی در سفر اول خود به مسکو پیرامون انتقال سیستم موشکی اس.300 به جمهوری اسلامی با مقامات روسیه گفتگو کرد.