دومین روز متوالی اعتصاب اصناف و بازاریان زاهدان در آستانه چهلم جمعه خونین زاهدان

0
29

در حالی‌که فعالان بلوچ برای تجمع در روز جمعه 20 آبان «فراخوان همبستگی میلیونی» را منتشر کرده‌اند، حسین اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، محمد قنبری را به سمت فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان منصوب کرد.

پس از کشتار بیش از 100 شهروند ایرانی در استان سیستان و بلوچستان توسط نیروهای حکومتی جمهوری اسلامی در روز جمعه 8 مهر، شورای تأمین استان سیستان و بلوچستان در واکنش به اعتراض گسترده مردم این استان، اقدام به عزل احمد طاهری، فرمانده پیشین نیروی انتظامی این استان کرد.

اقدامی که باعث رضایت شهروندان این استان نشد و خانواده‌های جان‌باختگان در جریان دیداری با عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه مسجد مکی زاهدان، خواستار مجازات عاملان اصلی این «جنایت» شدند.

العربیه نوشت؛ بنا بر گزارش‌ها، دست‌کم 120 نفر، از جمله چندین کودک در اعتراضات جمعه 8 مهر و جمعه بعد آن در زاهدان و خاش به ضرب گلوله‌های جنگی ماموران امنیتی جمهوری اسلامی کشته شدند.

در آستانه چهلم «جمعه خونین زاهدان»، اصناف و بازاریان این شهر، چهارشنبه 18 آبان، در اعتراض به کشتار و سرکوب مردم ایران در این استان جنوبی شرقی توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برای دومین روز متوالی اعتصاب کرده و محل کسب و کار خود را تعطیل کردند.