دولت آمریکا در مورد عملیات سایبری منتسب به جمهوری اسلامی «دستورالعمل فوری» صادر کرد

0
211

دولت ایالات متحده با صدور دستورالعملی فوری از ادارات و مراکز آمریکایی که در حوزه‌های غیرمرتبط با امنیت ملی فعال هستند، خواسته است اقدامات لازم را جهت محافظت از شبکه‌های کامپیوتری خود در برابر حمله سایبری که به ایران نسبت داده شده است، انجام دهند.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت که بر اساس این دستورالعمل که از سوی کریستوفر کرِبز، رئیس بخش امنیت سایبری و زیرساخت‌های وزارت امنیت داخلی منتشر شده است، شاخه‌های اجرایی برخی آژانس‌ها تحت تاثیر این عملیات قرار گرفته و ترافیک وب و ایمیل آنها رهگیری شده است.

در این گزارش، که سه‌شنبه شب در وبسایت واشنگتن پست منتشر شده است، گفته می‌شود که این عملیات «سامانه نام دامنه» اینترنتی یا همان «دی‌ان‌اس» (DNS) را هدف می‌گیرد که یک بخش ابتدایی، اما کمتر شناخته شده، شبکه‌های کامپیوتری است و نام دامنه را به نشانی آی‌پی ترجمه می‌کند.

عملیات سایبری مذکور نخستین بار در پاییز و پس از آن شناسایی شد که شرکت های امنیت سایبری «سیسکو» و «فایر آی» متوجه فعالیت‌های مشکوک دی‌ان‌اس‌ها در خاورمیانه شدند و «فایر آی» آن را به جمهوری اسلامی نسبت داد.

به گزارش صدای آمریکا؛ نهادهای دولتی و امنیتی ایالات متحده پیش از این بارها در مورد حملات سایبری جمهوری اسلامی هشدار داده‌اند و در آخرین مورد مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی به پرزیدنت ترامپ از تلاش ناکام جمهوری اسلامی به همراه چین و روسیه برای اثرگذاری بر انتخابات میان دوره‌ای کنگره خبر داد.