دولت آمریکا برخی وبسایت‌های ایرانی وابسته به جمهوری اسلامی پخش ‘پروپاگاندا’ را ضبط کرد

0
87

وزارت دادگستری آمریکا می گوید ۹۲ دامنه اینترنتی مورد استفاده دولت جمهوری اسلامی از جمله یکی که به ظاهر سایت خبری انگلیسی زبان بود را ضبط کرده است.

به گفته وزارت دادگستری این سایت‌ها ابتدا با کمک اطلاعاتی که گوگل ارائه کرد و بعد با کمک توییتر و فیسبوک شناسایی شدند.

براساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا چهار عدد از این ها (usjournal.net, usjournal.us, twtoday.net, newsstand7.com) “توسط” سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا “به نمایندگی” از آن با هدف اعمال نفوذ در سیاست داخلی و خارجی ایالات متحده اداره می شد.

۸۸ دامنه دیگر شامل وبسایت های به ظاهر خبری برای انتشار “پروپاگاندای دولت جمهوری اسلامی” در اروپای غربی، خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی بود.

روز چهارشنبه با ورود به این سایت ها بیانیه ای ظاهر می شود که می گوید “این دامنه از سوی اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) ضبط شده است.”

جان دمرز دستیار وزیر دادگستری گفت: “ما از همه ابزارهای موجود استفاده خواهیم کرد تا مانع سوءاستفاده دولت جمهوری اسلامی از شرکت ها و شبکه های اجتماعی آمریکایی برای پراکندن پنهانی پروپاگاندا برای نفوذ مخفیانه در افکار عمومی آمریکا برای کاشتن بذر نفاق شویم.”

بی بی سی نوشت؛ آقای دمرز گفت: “کشورهای استبدادی در ادامه تلاش خود برای تضعیف دمکراسی ما از سازمان های اخبار جعلی به عنوان خروجی تازه ای برای پراکندن اطلاعات گمراه کننده استفاده می کنند.”