دوره کاردانی مداحی و مرثیه سرایی ایجاد شد

0
195

رضا معممی مقدم، مدیرکل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از ایجاد دوره کاردانی مدیحه و مرثیه سرایی در مرکز آموزش علمی کاربردی این سازمان خبر داد.

 رضا معممی مقدم با اعلام این خبر گفت: ما امروز به کرسی شیعه شناسی احتیاج داریم. سوال این جاست که زمینه های بسط و گسترش این کرسی کجا باید فراهم شود. یقینا راه اندازی کرسی شیعه شناسی باعث تقویت جامعه ستایشگران می‌شود. ما معتقدیم دانش بیشتر، بستر تربیت مخاطب را فراهم می‌کند.

وی با بیان این که ما در رویکرد خود چهار محور معرفت، تربیت، بصیرت و مهارت را دنبال می‌کنیم، افزود: تعظیم شعائر مذهبی، قرائت درست از مناسبت های مذهبی و سیره شناسی ائمه اطهار برای ما بسیار اهمیت دارد. بر همین اساس با تایید وزارت علوم دوره کاردانی حرفه ای مدیحه و مرثیه سرایی در مرکز آموزش علمی کاربردی  سازمان طراحی و ایجاد شده است.

معممی مقدم یادآور شد: استانداردسازی مرثیه سرایی و مدیحه سرایی بر اساس واقعیت های تاریخی، یکسان سازی مطالب مطروحه در مراسم های مذهبی، ارائه فرهنگ اصیل اسلامی در مراسم ها و برنامه ریزی هدفمند برای برگزاری مراسم های مذهبی جذاب برای جوان از ضروریات این دوره کاردانی است.

به گزارش  مهر، مدیرکل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان همچنین تاکید کرد: مبانی نظری اسلام، اخلاق و تربیت اسلامی، زبان فارسی، فرهنگ عمومی، اخلاق حرفه ای،جامعه شناسی عمومی، کاربرد فیزیک صوت در مداحی، تئوری موسیقی، سرایش و تربیت شنوایی پایه، اصول آراستگی، فن بیان،علم عروض، ارتباطات غیرکلامی، بهداشت گوش و حلق و بینی، صدا سازی و بسیاری از موارد دیگراز جمله سرفصل های آموزشی در نظر گرفته شده برای این دوره کاردانی حرفه ای است.