دوربین طلای برلیناله به سه چهره سینمایی می‌رسد

0
187

دوربین طلای برلیناله به تیم رابینز و دو چهره سینمایی دیگر اهدا می‌شود.

دوربین برلیناله که از سال ۱۹۸۶ تاکنون اهدا می‌شود، امسال در شصت و ششمین دوره برگزاری جشنواره فیلم برلین سه دریافت کننده خواهد داشت: بن بارنهولدز از آمریکا توزیع کننده فیلم، تیم رابینز از آمریکا بازیگر، کارگردان، نویسند و تهیه کننده و مارلیس کیرشنر از آلمان مسئول سینمایی.

بن بارنهولدز متولد بخشی از لهستان است که امروز جزو اوکراین محسوب می‌شود او از چهره‌های خیلی مهم در صحنه فیلم مستقل آمریکاست و از سال ۱۹۴۷ به آمریکا مهاجرت کرده است. او کار خود را با همراهی برhدران کوئن در سال ۱۹۸۷ در تهیه کنندگی فیلم «خیزش آریزونا» شروع کرد و سال ۲۰۰۸ از اعضای گروه داوران برلیناله در بخش فیلم اول بود.

وی دوربین برلیناله را روز جمعه ۱۲ فوریه دریافت می‌کند و برادران کوئن در این مراسم حضور خواهند داشت.

تیم رابینز بازیگر، کارگردان و نویسنده و تهیه کننده نامدار هالیوودی در تقریبا ۴۰ سال اخیر، برنده جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برای بازی در «رود اسرارآمیز» ساخته کلینت ایستوود در سال ۲۰۰۳  و جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۹۲ برای فیلم «بازیگر» ساخته رابرت آلتمن است.

او شنبه ۱۳ فوریه دوربین برلیناله را در سینما کینو اینترنشنال دریافت می‌کند. ایزابل کوییکست کارگردان کاتالان و لوییس کلامروت بازیگر آلمانی این جایزه را به وی اهدا می‌کنند.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود نیوز، مارلیس کرشنر که بیش از ۴۰ سال در صنعت فیلم فعال است از مالکان کمپانی «فیلم کونست» در مونیخ است. این بانوی سینمایی دوربین برلیناله را چهارشنبه ۱۷ فوریه در کلوپ نهار برلیناله دریافت می‌کند.