دن براون دوست دارد با روبرتو بنینی به “دوزخ” برود..

0
578

دن براون خالق کتاب‌های معروفی چون “کد داوینچی” و “فرشته‌ها و شیاطین” که فیلم‌های پر سر و صدایی با اقتباس از آنها ساخته شده، می‌گوید علاقه‌مند است در فیلم بعدی‌اش “دوزخ” با روبرتو بنینی همکاری کند.

به گزارش  مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دن براون این روزها برای تبلیغ ترجمه ایتالیایی جدیدترین رمانش “دوزخ” در فلورانس به سر می‌برد و در گفتگوهایی که درباره این کتاب با او گرفته شده است ابراز تمایل کرده که با روبرتو بنینی همکاری کند.

رمان “دوزخ” بر اساس قطعه‌ای از شعر حماسی قرن چهاردهم دانته یعنی “کمدی الهی” با همان نام “دوزخ”، نوشته شده و اتفاقا داستان “دوزخ” در فلورانس اتفاق می افتد.

بنینی که فیلم سال 1997 او یعنی “زندگی زیباست” برنده سه جایزه اسکار شده، اهل شهر توسکانی است که فقط 40 مایل با فلورانس فاصله دارد. او همچنین در ایتالیا به خاطر بازخوانی بخش هایی از “کمدی الهی” در نمایشی تک نفره به نام “تماما دانته” بسیار معروف است.

براون در این‌باره گفته است: داشتن بازیگر بزرگی مانند روبرتو بنینی در فیلم بعدی‌ام می تواند افتخار بزرگی باشد. من بعضی از اجراهایش بر پایه آثار دانته را در یوتیوب دیده ام و آن ها فوق العاده هستند.

او اشاره کرد که هنوز با بنینی صحبتی نداشته و نمایندگان بنینی هم هنوز پاسخ مشخصی نداده‌اند.

benigni

براون تنها شخصیت بین المللی نیست که اخیرا برای همکاری با بنینی ابراز علاقه کرده است و در ماه آوریل آکی کاریسماکی فنلاندی، کارگردانی که تا به حال سه بار برنده جایزه داوران فستیوال کن شده است هم اعلام کرد فیلم بعدی اش در ایتالیا اتفاق خواهد افتاد و او دوست دارد بنینی در آن بازی کند.

بعد از کسب توجه بین‌المللی با فیلم “زندگی زیباست”، بنینی در پروژه بعدی اش به سراغ تفسیری از داستان پینوکیو رفت که از نظر فروش و نقدها ناامیدکننده بود. بعد از آن این بازیگر، کارگردان و نویسنده 60 ساله تقریبا بی سر و صدا بود تا این که در سال گذشته در فیلم “به سمت رم با عشق” وودی آلن بازی کرد. بازی بنینی در این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

دن براون (زاده ۲۲ ژوئن ۱۹۶۴) نویسنده آمریکایی کتاب‌های ژانر پرهیجان است که برای کتاب جنجالی و پرفروش خود «رمز داوینچی» در سال ۲۰۰۳ میلادی به شهرت زیادی در سراسر جهان رسید.

روبرتو بنینی  (زادهٔ ۲۷ اکتبر ۱۹۵۲) بازیگر، فیلم‌نامه نویس و کارگردان تئاتر و تلویزیون ایتالیایی است. وی در سال ۱۹۹۷ برای فیلم زندگی زیباست نامزد دریافت ۴ اسکار در بخش‌های بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان شد که در دو بخش بهترین بازیگر نقش اول و بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان موفق به دریافت اسکار شد. وی یکی از دو کارگردانیست که برای کارگردانی خودش اسکار بازیگری را در یافت کرده‌است، دیگری لارنس الیویه است.