دلنوشته های شما به مسئولین؛ پروژه رفع آلودگی هوای کلان شهرها و تامین آب شرب مردم

0
421

از میان نامه ها و گزارش های رسیده به خبرنامه ملّی ایرانیان، دوستی گرانقدر با طرحی متفاوت مسئولین را مخاطب قرار داده که متن اصلی عیناً در زیر می آید.

احتراماً اینجانب دارای چندین طرح و پروژه ابداعی می باشم یادآور می شوم که طرح های بنده طرح های ملی هستند.

علیهذا از آن مقام محترم تقاضا ی پاسخ مناسب در این زمینه را دارم:

طرح بنده : ابداع موتوری که بدون نیاز به سوخت های فسیلی کار می کند.

اهداف

الف – جمع آوری نیرو گاه هایی که با سوخت های فسیلی کار می کنند و بازدهی آنان نیاز به سرمایه گذاری و تامین سوخت و منابع انسانی دارد. ضمنا از اراضی که نیروگاه های کشور اشغال کرده اند نیز می شود در مواردی همجون کشت محصولات استراتژیک استفاده نمود.(به اعتقاد بنده نیروگاه ها را می توان در مجتمع های مسکونی قرار داد که خیلی مقرون به صرفه می باشد.)

ب– فاصله بین نیروگاه تا محل استفاده مشترکین خود جای بحث دارد کابل های فشار قوی و دکل های فشار قوی خود نیز هزینه بالایی دارند ناگفته نماند قیمت جهانی هر تن مس حدود 25 میلیون تومان هست.

ج– موتور خودروها یکی از مهمترین عوامل تولید کننده آلودگی هوا می باشند که خود نیز هم اکنون در کلان شهرها خصوصا تهران بزرگ مشهود هست و این طرح بنده می تواند جایگزین موتور خودروها شود.

چ– سیستم گرمایشی منازل نیز خود یکی از عوامل آلودگی هوا می باشد که بنده سیستمی طراحی نموده ام که نیاز به سوخت های فسیلی ندارد و نیاز به آب که در شوفاژهای رایج امروزی استفاده می شود ندارد.

لازم به ذکر است با توجه به تحقیقاتی که بنده انجام داده ام 80 درصد آب سد کرج در داخل شوفاژهای تهران می باشد.اگر سیستمی که بنده طراحی نموده ام دیگر نیاز به آب سد کرج و نیاز به سوخت های فسیلی نمی باشد واین خود کمک بزرگی به تامین آب شرب مردم تهران خواهد بود.(به اعتقاد بنده مسئله بی آبی و کاهش منابع آبی و نبود بارندگی های چند سال اخیر یکی از مشکلات آتی کشور خواهد بود که در کنار آلودگی هوا یعنی فاجعه انسانی)

ح– با توجه به پایین بودن قیمت جهانی نفت هم اکنون در این برهه از زمان استفاده از سوخت های فسیلی (استخراج و استفاده از آن ) اصلا مقرون به صرفه نیست

خ– پاکسازی محیط زیست از سیم های فشار قوی کابل ها تیرهای چراغ برق و این خود نیز کمک شایانی می تواند به محیط زندگی مان باشد.

د– ضمنا این طرح خیلی گسترده و پیشرفته هست که در این مقاله نمی گنجد چه از نظر ایجاد اشتغال و چه از نظر اقتصادی و سیاسی و فرهنگی بنده انتظار پاسخگویی از آن مقام محترم را دارم.

با تشکر و احترام

اسم و امضاء محفوظ