دفاع رابرت دنیرو از یک مستند جنجالی

0
456

رابرت دنیرو بازیگر پرآوازه سینمای آمریکا با حضور در یک برنامه تلویزیونی از فیلم مستند «Vaxxed» دفاع کرد.

بازیگر «راننده تاکسی» این فیلم مستند را پس راه افتادن جنجال بر سر تاثیرات منفی واکسیناسیون از برنامه جشنواره ترایبکا خارج کرده بود.

بازیگر برنده جایزه اسکار که برای صحبت درباره این جشنواره در تلویزیون حاضر شده بود، بیشتر زمان برنامه را به صحبت درباره رابطه بالقوه میان واکسیناسیون و بیماری اوتیسم پرداخت و درباره اهمیت این فیلم بحث‌برانگیز سخن گفت.

او در این باره گفت : «به نظر من مردم باید این فیلم را ببینند. این فیلم حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد که برای من به عنوان پدر فرزندی مبتلا به اوتیسم، اهمیت دارند. من خواهان دانستن حقیقتم، من فردی ضد واکسیناسیون نیستم، من خواهان واکسیناسیون ایمن هستم.»

اظهارات تازه دنیرو پس از تصمیم او برای خارج کردن فیلم یاد شده از برنامه جشنواره، زمینه خشم دوباره جامعه پزشکی را فراهم می‌کند.

پس از خارج شدن فیلم «Vaxxed» از برنامه جشنواره ترایبکا، آلیسون سینگر رئیس بنیاد علمی اوتیسم گفت : «این اتفاق نشان دهنده وزن و اعتبار جامعه علمی در اتحاد با هم است. این موضوع برای من یک پیام دارد، علم برنده شد.»

دنیرو اما در اظهارات تازه خود گفت : «خواسته من نمایش این فیلم است. مردم پس از دیدن آن خودشان قضاوت می‌کنند، اما باید آن را ببینید.»

به گزارش خبرآنلاین به نقل از گاردین؛ گذشته از تمام این مباحث و جنجال‌ها «Vaxxed» به کارگردانی اندرو ویکفیلد در تعداد محدودی از سینماهای آمریکا در حال نمایش است.

www.huffingtonpost.com