دفاع بازیگر نقش همسر نوح نبی از فیلم «نوح»

0
1008

جنیفر کانلی از بازیگران فیلم تاریخی مذهبی «نوح» ساخته دارن آرنوفسکی به دفاع از این فیلم پرداخت.

 این بازیگر که در فیلم «نوح» نقش نعیمه همسر نوح پیامبر را بازی می کند با شرکت در برنامه صبح بخیر آمریکا گفت: به نظر من این فیلم یک بازگویی بسیار حماسی و استادانه از داستان نوح است. این فیلم به هیچ وجه شبیه آثاری که دارن آرنوفسکی در گذشته ساخته بود، نیست.

فیلم «نوح» که در آن ستاره های دیگری مانند راسل کرو،‌ اما واتسون و داگلاس بوت هم بازی می کنند ابتدا به خاطر اینکه از داستان انجیل درباره سیل آخرالزمانی بسیار دوری کرده بود، به باد انتقادهای شدید گرفته شد. قبل از این گزارش شده بود که کمپانی پارامونت برداشت‌های مختلفی از این ماجرا تهیه کرده بود و آن را برای کنفرانس‌ها و پیشوایان مذهبی مختلف مسیحی در ایالات متحده پخش کرده بود و سرانجام برای اثبات حسن نیتشان نحوه بازاریابی فیلم را تغییر داد و به جای اینکه آن را یک اقتباس واقعی بنامد،‌ لقب اقتباسی خلاقانه را به این فیلم داد.

کانلی در ادامه صحبت هایش گفت:‌ چیزی که شما خواهید دید این است که تمامی این بحث و جدل ها توسط افرادی به وجود آمده بود که هنوز فیلم را ندیده بودند و داشتند درباره اش حدس می زدند. ما در حال حاضر بازخورهایی از رهبران مذهبی مختلف دریافت می کنیم که فیلم را تماشا کرده‌اند و واقعا از آن خوششان آمده و حمایتش می کنند. من هم قبول می کنم که این فیلم بسیار خلاقانه و بسیار شجاعانه و خیلی پیچیده است،‌ اما واقعا خط اصلی داستان انجیل را در خود دارد.

کانلی همچنین توضیح داد که چگونه با باستان‌شناسان مختلف درباره نحوه زندگی زنان در دوران باستان صحبت کرده است و بخش هایی از انجیل را برای آگاهی از پیش‌زمینه شخصیتش در فیلم خوانده است.

نظرات کانلی درباره فیلم هماهنگ با نظرات آرنوفسکی است که پیش از این گفته بود که این فیلم نمایانگر پیش زمینه‌های کلیدی از داستان نوح در تورات است – پیش زمینه‌های باور و امید و قولی که خداوند به بشریت داده است. استودیو سازنده فیلم قبول دارد که با تمام شرایط در نظر گرفته شده هنوز هم ممکن است بخشی از جامعه مسیحی این فیلم را به خاطر چیزی که خودشان به عنوان بی دقتی تاریخی می دانند قبول نکنند. با این وجود راب مور نایب رییس کمپانی پارامونت می گوید:‌ پیش بینی ما این است که بیشتر جامعه مسیحیت این فیلم را پذیرا خواهند بود.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر،علاوه بر این،‌ راسل کرو و تیم سازنده فیلم «نوح» اخیرا دیداری کوتاه با پاپ فرانسیس نیز داشتند. این فیلم که به تازگی در کره و مکزیک به نمایش درآمده با استقبال روبه رو شده و قرار است بیست و هشتم ماه مارس در سینماهای ایالات متحده اکران شود.

این فیلم در کشورهای مسلمان به دلیل نمایش چهره یک پیامبر الهی، اجازه نمایش نیافته است.