دعوت سعیدی نماینده علی خامنه ای در سپاه پاسداران از مردم برای تحمل تحریمها

0
200

علی سعیدی نماینده علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران می گوید که مسئله ایران و آمریکا فقط موضوع هسته ای نیست، بلکه طیفی از مسائل وجود دارد که به سادگی حل نمی شود.

این سخنان سعیدی در حالی مطرح می شود که ایران و آمریکا در یک ماه اخیر در خصوص روابط دوجانبه از خود نرمش نشان داده اند.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در نیویورک به تماس تلفنی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا پاسخ گفت، و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هم در حاشیه نشست گروه ۱+۵ در نیویورک با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت و گوی دوجانبه کوتاهی داشت.

به گزارش فارس، نماینده  خامنه ای در سپاه، امروز چهارشنبه  در همایش رهروان ولایت در گرگان گفته است: ”تحریم انقلاب اسلامی موضوع و تاکتیک جدید دشمن نیست، آیا این انقلاب تا به حال تحریم نداشته، آیا نمی‎توانیم با تحریم مقابله کنیم و آن را کنار بزنیم.”

سعیدی با بیان اینکه مردم تحریم‎ها را برای حفظ نظام تحمل می‎کنند، تاکید کرد: ”مردم در سایه مقاومت در برابر تحریم‎ها ارزش‎هایی در دنیا به دست آورده اند که به سادگی حاضر نیستند این ارزش‎ها را از دست بدهند.”

تحریم های بین المللی اعمال شده بر ایران به منظور مقابله با برنامه اتمی این کشور است که غرب آن را ”غیر شفاف” و در مسیر ساخت جنگ افزارهای اتمی می داند. اما تهران بر مسالمت آمیز بودن برنامه اتمی خود اصرار دارد.

سعیدی ادعا کرد سیستم آمریکا۲۰۰سال است که با شیوه تجاوزگری و سلطه‎گری پابرجاست و در ادامه گفت: ”مسئله ما با آمریکا فقط موضوع هسته‎ای نیست. یک طیفی از مسائل وجود دارد که نه به این سادگی آمریکایی‎ها کوتاه می‎آیند و نه ما می‎توانیم کوتاه بیاییم یعنی در فرسایش قرار می‎گیریم.”