دشمن قدیمی جیمزباند زنده شد

0
461

جزئیات تازه‌ای از نقش منفی کریستوف والتز در بیست‌وچهارمین فیلم جیمزباند اعلام شد. او یک شخصیت قدیمی آثار جیمزباندی را بعد از سی و دو سال بر پرده نقره‌ای زنده خواهد کرد.

 کریستوف والتز، بازیگر اتریشی که  هفته پیش خبر بازی او در نقش منفی فیلم تازه جیمز باند اعلام شده بود، قرار است در نقش ارنست استاورو بلوفلد ظاهر شود. بلوفلد شخصیتی بود که در سال 1963 با فیلم «از روسیه باعشق» به مجموعه سینمایی جیمزباند پا گذاشت و در 7 فیلم جیمزباندی با نقش‌آفرینی بازیگران مختلف حضور داشت و آخرین بار  در سال 1983 در فیلم «دیگر هرگز نگو هرگز» روی پرده سینما ظاهر شد.

شخصیت استاورو ارنست بلوفلد  اغلب با در دست گرفتن گربه‌ای از نژاد گربه ایرانی جلوی دوربین می‌آمد. این شخصیت را کوین مک‌کلوری به داستان‌های اصلی «جیمز باند» یان فلمینگ اضافه کرده بود.

آنتونی داوسن در فیلم «از روسیه با عشق» محصول 1963 به کارگردانی ترنس یانگ که شان کانری جیمزباند آن بود، نقش بلوفلد را بر عهده داشت و دو سال بعد در «تاندربال» نیز خود وی در این نقش بازی کرد.  در «فقط دو بار زندگی می‌کنید» محصول 1967 به‌کارگردانی لوییس گیلبرت، این نقش را دانالد پلیزنس بازی کرد و در سال 1969 و فیلم «در خدمت سرویس مخفی ملکه»، تلی‌ساوالاس ایفاگر همین نقش بود.

چارلز گرِی در «الماس‌ها ابدی‌اند» محصول 1971 به کارگردانی گای همیلتن، ارنست بلوفلد شد و در «فقط بخاطر چشم‌های تو» (یا «فقط برای آنکه تو ببینی») محصول 1981 شخصیت بلوفلد با تصویر جان هیلی و صدای رابرت ریتی ساخته شد و بالاخره در سال 1983، ماکس فون‌سیدو بازیگر مشهور سوئدی که به‌ویژه برای بازی در آثار اینگمار برگمان شهرت دارد، در فیلم «دیگر هرگز نگو هرگز» ساخته ایروین کرشنر این نقش را ایفا کرد.

به این ترتیب شخصیت ارنست بلوفلد در فیلم بیست‌وچهارم مجموعه جیمزباند که هنوز عنوانی برای آن تعیین نشده و در آن دنیل کریگ نقش مأمور 007 را بر عهده دارد، برای هشتمین بار به روی پرده سینما خواهد آمد و این بار کریستوف والتز ایفاگر نقش او در مقام رئیس یک گروه مخفی به نام اسپکتر است.

کریستوف والتز متولد 1956 در شهر وین اتریش است. وی بازی در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی را از سال 1977 و پس از سال‌ها بازی فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی متعدد بالاخره برای ایفای نقش یک افسر خبیث نازی در «اراذل بی‌آبرو» ساخته کوئنتین تارانتینو  در سال 2009 به شهرت جهانی رسید و برای این فیلم جوایز اسکار، بفتا و گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را دریافت کرد. وی بار دیگر در اسکار سال 2012 برای بازی در فیلم دیگری از تارانتینو با عنوان «جانگو زنجیر گسیخته» برنده همین جوایز شد. 

این بازیگر اتریشی همچنین در «کشتار» رومن پولانسکی، «آب برای فیل‌ها»، «سه‌تفنگدار» و «زنبور سبز» بازی کرده است. فیلم‌های «چشمان بزرگ» ساخته تیم برتون و «رئیس‌های وحشتناک 2» با بازی کریستف والتز به‌زودی اکران خواهند گرفت. او اخیراً بازی در فیلم «لاله تا ابد» را به پایان برده و این روزها مشغول بازی در «تارزان» است و «دزدان دریایی کاراییب: مردان مرده قصه نمی‌گویند» در برنامه آینده اوست.

 به‌ گزارش آنا به‌نقل از گاردین، سام مندز کارگردان «جاده دوزخ»، «زیبایی آمریکایی» و «جاده رولوشنری» بیست‌و ‌چهارمین فیلم جیمز باند را مانند فیلم بیست و سوم این مجموعه، «اسکای‌فال» خواهد ساخت. فیلم‌نامه اصلی جیمز باند 24 را جان لوگان نویسنده «گلادیاتور»، «هوانورد» و «آخرین سامورایی» نوشته است و مانند فیلم «اسکای فال»،  نیل پورویس و رابرت وید، همکاران جان لوگان فیلم‌نامه را بازنویسی کرده‌اند.