دستیار کلینتون، متهم به همکاری با یک نشریه رادیکال اسلامی

0
199

به نوشته برخی رسانه‌های آمریکایی، هما عابدین، دستیار نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با یک نشریه رادیکال اسلامی همکاری داشته است. اما سخنگوی کلینتون گفته که نام عابدین تنها در سرصفحه نشریه می‌آمده است.

برخی رسانه‌های محافظه‌کار آمریکایی نوشته‌اند که هما عابدین، دستیار هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سالها با یک نشریه رادیکال اسلامی همکاری داشته است.

از جمله فوکس نیوز می‌نویسد: «همکار کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون و زنی که در صورت پیروزی کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مدیریت امور رئیس جمهور در کاخ سفید را بر عهده خواهد گرفت، به مدت یک دهه سردبیر یک نشریه رادیکال اسلامی بوده که با برخورداری زنان از حقوق انسانی خود مخالفت می‌کرده و آمریکا را در حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ متهم می‌دانسته است.»

این نشریه می‌نویسد که یکی از دستاوردهای مهم هیلاری کلینتون این بود که در کنفرانس جهانی زنان در پکن در سال ۱۹۹۵ اعلام کرد: «حقوق زنان حقوق بشر است.»

به نوشته فوکس نیوز، اما پس از این، به گفته خود کلینتون “حادثه تاریخی و دگرگون‌ساز”، هما عابدین در یک نشریه سعودی مشغول به کار بوده که مخالف عقیده فمینیستی یاد شده بوده است.

به گزارش این رسانه آمریکایی، در آن زمان هما عابدین هم دستیار سردبیر “نشریه امور اقلیت مسلمان” Journal of Muslim Minority Affairs بود و هم در کاخ سفید به عنوان کارآموز برای “بانوی اول” که هیلاری کلینتون بود کار می‌کرد. مادر پاکستانی او هم که اکنون استاد علوم اجتماعی در جده است، مدیر مسئول نشریه بود.

نشریه یاد شده توسط “انستیتوی امور اقلیت مسلمان” از سال ۱۹۷۹ منتشر شده است. این مؤسسه توسط پدر هندی-بریتانیایی هما عابدین تأسیس شده و هدف خود را پژوهش درباره موضوعات مرتبط با اقلیت مسلمان کشورهای غیرمسلمان اعلام کرده است. برخی منابع دفتر مرکزی این نشریه را لندن و برخی در عربستان سعودی ذکر کرده‌اند.

تکذیب خبر همکاری فعال با نشریه

پس از پخش خبر همکاری هما عابدین با نشریه یاد شده، روزنامه “نیویورک پست” که یکی از انتشاردهندگان خبر مزبور بود نوشت که دستیار کلینتون ایفای نقش فعال در انتشار نشریه رادیکال اسلامی را انکار می‌کند.

نیک مریل، سخنگوی هیلاری کلینتون، چند ساعت پس از آنکه خبر مربوط به هما عابدین مثل بمب منفجر شده بود، اعلام کرد: «آن‌گونه که من متوجه شده‌ام نام عابدین به سادگی در فهرست سرصفحه نشریه گنجانده شده بوده و او نقشی در ویراستاری مطالب نداشته است.»

به گزارش دویچه وله؛ نام هما عابدین ۴۰ ساله که دارای دکترای ژورنالیسم از دانشگاه جورج واشنگتن آمریکاست، به عنوان “دستیار سردبیر” از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۸ در سرصفحه نشریه آمده است.