دستگیری‌ شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی در سوریه به اتهام خیانت

0
59

سرویس اطلاعاتی رژیم بشار اسد در چند روز گذشته، 34 نفر از عوامل شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان را در چندین نقطه در منطقه دیر الزور به اتهام همکاری با «ائتلاف بین‌المللی» و طرف‌های خارجی دستگیر کرد.

بر اساس این گزارش، افسران سپاه پاسداران به همراه عواملی از حزب‌الله لبنان و افسرانی از دستگاه اطلاعاتی سوریه، بازجویی از بازداشت‌شدگان را آغاز کردند.

دستگیرشدگان به همکاری با «ائتلاف بین‌المللی» و طرف‌های خارجی و رصد تحرکات عوامل سپاه و حزب‌الله و همچنین، دادن مختصات جغرافیایی مراکز و مواضع نظامی و زاغه‌های تسلیحات در دیر الزور به ائتلاف بین‌المللی متهم شده‌اند که باعث بروز اختلال در تحرکات شبه‌نظامیان مستقر در این منطقه و عدم حضور آن‌ها در این مواضع نظامی شده است.

العربیه به نقل از دیدبان حقوق بشر سوریه نوشت؛ به نقل از منابع آگاه 9 نفر از بازداشت‌شدگان به دمشق منتقل شده و ضمن زد و بند با نیروهای رژیم اسد، به شبه‌نظامیان نبابتی جمهوری اسلامی پیوستند.

شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی بیش از دو هفته است که به عوامل تحت امر خود دستور دادند، تحرکاتشان در منطقه المیادین را از بیم حملات احتمالی ائتلاف بین‌المللی، متوقف کنند.

این دستگیری‌ها به دنبال اقدام 10 روز پیش حزب‌الله لبنان در بازداشت 17 نفر از عوامل سوری خود به اتهام همکاری با «ائتلاف‌ بین‌المللی» صورت گرفت.

همزمان با بروز خیانت در میان شبه‌نظامیان نیابتی جمهوری اسلامی، اسرائیل حملات هوایی علیه مواضع این شبه‌نظامیان را افزایش داد. جدیدترین این حملات علیه یگان 2250 در دمشق انجام گرفت که مسئولیت انتقال جنگ‌افزار و نفرات از ایران به سوریه را بر عهده دارد.

شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی متشکل از شیعیان افغان و عراقی نقش رزمی مهمی در سوریه، تحت فرماندهی حزب‌الله لبنان ایفا می‌کنند و در مناطق نزدیک به مرز با عراق و عمدتا مناطق تحت کنترل رژیم اسد مستقر هستند.