دستگیری سیزده تن از عناصر جمهوری اسلامی توسط نیروهای مبارزه با تروریسم عراق در این کشور

0
211

نا به گفته مسئولان عراقی به خبرگزاری فرانس پرس نیروهای مبارزه با «تروریسم» در عراق بامداد جمعه 26 ژوئن 2020 و در پی حملات راکتی اخیر به منافع آمریکا در این کشور 13 تن از عناصر یک گروه وابسته به جمهوری اسلامی را بازداشت کردند.

از 8 ماه پیش که حملات شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی علیه منافع ایالات متحده، سفارت آمریکا در بغداد و محل‌های استقرار نیروهای آمریکایی در عراق آغاز و تکرار شده این اولین باری است که تعدادی از عناصر شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی در این ارتباط بازداشت می‌شوند.

واشینگتن همواره جمهوری اسلامی و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به آن را به انجام حملات راکتی علیه منافع آمریکا در عراق متهم کرده است.

یک منبع دولتی و دو مسئول امنیتی دیگر عراقی به خبرگزاری فرانسه گفتند که از اشخاص بازداشت شده در منطقه الدوره در جنوب بغداد تعدادی راکت‌های آماده پرتاب کشف و ضبط شد.

بنا به این گزارش افراد بازداشتی عناصر گروه شبه‌نظامی حزب‌الله عراق هستند که بارها از سوی واشنگتن به انجام حملات راکتی علیه سربازان و دیپلمات‌های آمریکایی در عراق متهم شده‌اند.

یک مقام دولت عراق گفت که نیروهای مبارزه با تروریسم در این کشور 3 سکوی پرتاب راکت را کشف و ضبط کرده و 13 تن را در این رابطه بازداشت کرده‌اند.

از اکتبر 2019 تاکنون بیش از 33 بار تأسیسات عراقی میزبان دیپلمات‌ها یا سربازان خارجی هدف حمله قرار گرفته که تنها 6 حمله از این حملات طی دو هفته گذشته به وقوع پیوسته است.

علی‌رغم این اما فقط مسئولیت تعداد کمی از آن حملات از سوی گروهی ناشناس به عهده گرفته شده است که تحلیل‌گران بر این باورند آن گروه ناشناس تنها پوششی جعلی برای گروه‌های وابسته به جمهوری اسلامی است.

شایان ذکر است که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق پیش از این پنج‌شنبه تاکید کرده که دولت او برای کنترل مرزهای خارجی کشورش تلاش ‌می‌کند و در این راستا و به هیچ طرفی اجازه تهدید علیه عراق را نخواهد داد.

العربیه نوشت؛ علی‌رغم تهدیدهای متعددی که اخیرا از سوی حساب‌های وابسته به گروه‌های طرفدار جمهوری اسلامی تشدید یافته و علاوه بر آن ادامه «حملات با راکت‌های کاتیوشا» علیه پایگاه‌های عراقی محل استقرار نیروهای آمریکایی، الکاظمی و در پی ازسرگیری گفتگوهای راهبردی میان عراق و ایالات متحده آمریکا نیز تاکید کرده بود که او هر گونه ماجراجویی‌های خارجی در کشورش را نمی‌پذیرد.