دستگاه اطلاعاتی آلمان: جمهوری اسلامی به دنبال ساخت اسلحه کشتار جمعی است

0
213

گزارش‌های اطلاعاتی آلمانی می‌گوید که جمهوری اسلامی در صدد توسعه برنامه تسلیحات جنجال‌برانگیز خود و ساخت اسلحه کشتار جمعی است.

شبکه خبری آمریکایی «فاکس نیوز» گزارش داد که به سندی اطلاعاتی از دفتر ایالت باواریای آلمان دست یافته که تاریخ آن به ماه مه جاری باز می‌گردد. این سند به شکلی مفصل، فعالیت‌های تسلیحاتی سال گذشته جمهوری اسلامی را شرح می‌دهد.

برپایه این گزارش، دفتر حمایت از قانون اساسی ایالت باواریا در این سند نوشته است: «جمهوری اسلامی دولت پر خطر است که سعی می‌کند ضمن توسعه سامانه تسلیحات سنتی خود، به تولید اسلحه کشتار جمعی نیز دست یابد».

برپایه گزارش اطلاعاتی آلمانی، اسلحه کشتار جمعی که جمهوری اسلامی می‌خواهد به آن دست یابد «شامل اسلحه اتمی، بیولوژیکی و شیمیایی می‌شود».

طرح‌های سری و پول‌های مشکوک

از سویی ریچارد گرینل سفیر آمریکا در آلمان روز سه‌شنبه 28 مه به شبکه فاکس نیوز گفت: «ما می‌دانیم که نظام جمهوری اسلامی به دنبال پول برای تامین مالی فعالیت‌های خبیثانه خود است. از همین رو بسیار ضرورت دارد ایالات متحده با متحدان اروپایی برای جلوگیری از دست یابی این نظام به این اموال، تلاش مشترک کند».

گرینل ادامه داد: «از طرح‌های سری و اموال مشکوک استفاده خواهند کرد، از این رو باید چشمان‌مان را باز نگهداریم».

گزارش اطلاعاتی آلمانی همچنین نوشته است: «به منظور دست‌یابی به تکنولوژی و قطعات لازم برای اسلحه، کشورهای ایران و کره شمالی تلاش می‌کنند با کشورهای دارای تکنولوژی پیشرفته همچون آلمان، روابط تجاری برقرار کنند».

دستگاه جوش پرتور الکترونیکی

بنا بر گزارش 335 صفحه‌ای، سال گذشته ماموران پلیس آلمان از ارسال دستگاه جوش پرتو الکترونیکی به جمهوری اسلامی جلوگیری کردند.

این گزارش می‌افزاید: «تلاش‌های فراوانی برای مخفی نگاه داشتن نهاد دریافت کننده دستگاه توسط جمهوری اسلامی صورت گرفت. از این رو از یک شرکت مالایی استفاده شد که مرکزش در باواریا است. مدیر این شرکت به اتهام تلاش برای فروش دستگاه به جمهوریاسلامی و نقض قانون صادرات آلمان محکوم شد».

به گزارش العربیه؛ این گزارش در حالی منتشر می‌شود که جمهوری اسلامی اوایل ماه جاری تهدید به تعلیق تدریجی تعهداتش در چارچوب توافق هسته‌ای (برجام) و شدت بخشیدن به غنی سازی اورانیوم با غنای پایین کرده است.