دزدان اینترنتی «بازی تاج و تخت» را ربودند

0
163

شبکه تلویزیونی اچ بی او در حالی ۴ اپیزود فصل ۵ مجموعه پرطرفدار «بازی تاج و تخت» را معرفی کرد که انتشار نسخه غیر قانونی این اپیزودها در اینترنت ضربه مهلکی به این شبکه وارد کرد.

۴ اپیزود اول از پنجمین فصل مجموعه پرطرفدار و جهانی «بازی تاج و تخت» تنها یک روز بعد از معرفی رسمی آن، به صورت غیر قانونی روی اینترنت قرار گرفت. بارگذاری این اپیزودها بعد ازظهر یکشنبه ۱۲ آوریل شروع شد و باعث سرازیر شدن سیل هزاران علاقمند و طرفدار این سریال به سایت‌های مدنظر شد.

نسخه غیر قانونی خیلی شبیه دی‌وی‌دی فیلمی است که برای معرفی به رسانه‌ها ارائه شده بود. اطلاعات سایت‌هایی که این اپیزودها روی آن‌ها قابل دسترسی بوده‌اند، حاکی از ۵۰ هزار مرتبه دانلود اپیزودها در کمتر از یک ساعت است. یکی از تهیه‌کنندگان مجموعه از پتانسیل انتشار نسخه غیرقانونی افتتاحیه فصل پنجم ابراز نگرانی کرده است.

1639034

این عضو تیم تهیه‌کنندگی سریال «بازی تاج و تخت» در گفتگویی به دنورپست اعلام کرده است: تمامی عوامل در سراسر جهان در حال جمع‌آوری فایل‌ها هستند. همه هنرمندان بخش جلوه‌های ویژه مجموعه در سراسر جهان در حال فعالیت هستند. فایل‌های علامت‌گذاری شده توسط ادیتورها تأیید و پاک می‌شوند.

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، تریلر فصل جدید این سریال در ماه ژانویه سال ۲۰۱۴ نیز چند روز قبل از انتشار رسمی آن به صورت غیر قانونی منتشر شد. سریال «بازی تاج و تخت» بالاترین آمار سرقت و انتشار غیر قانونی را در جهان بعد از انتشار و دانلود قسمت نهایی فصل ۴ سریال توسط بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سال گذشته و در کمتر از ۱۲ ساعت، به خود اختصاص داد.