در پی حملات آرامکو کویت نیروهای نظامی‌اش را به حالت آماده‌باش در آورد

0
142

کویت روز سه‌شنبه 17 سپتامبر 2019 با تاکید مجدد بر همبستگی با پادشاهی عربی سعودی در پی حملات روز شنبه به تاسیسات نفتی آرامکو، از نیروهای نظامی خود خواست برای رویارویی با خطرات و اتفاقاتی که ممکن است ثبات این کشور را تهدید کند، آماده کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، صباح خالد الحمد الصباح، وزیر امور خارجه، نائب رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع کویت، در دیدار با فرماندهان نیروهای مسلح کشورش خواستار اتخاذ بالاترین سطح آمادگی برای رویارویی با اتفاقاتی شد که ممکن است ثبات این کشور را تهدید کنند.

وزیر دفاع کویت ضمن تمجید از فرماندهان و نیروهای مسلح کشورش خواستار دوچندان شدن تلاش‌ها و «شب‌زنده‌داری برای دفاع از وطن» در مقابل خطرات احتمالی پیش رو شد. در این دیدار تحولات فعلی و تاثیرات آن روی منطقه نیز به بحث و بررسی گذاشته شد.

شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح، ولی‌عهد کویت روز دوشنبه در تماسی تلفنی با شاهزاده محمد بن سلمان، ولی‌عهد پادشاهی عربی سعودی، اقدامات تخریبی که دو کارگاه نفتی شرکت آرامکو در بقیق و خریص را هدف قرار داده، محکوم کرده و بر همبستگی کشور با سعودی در مقابله با این حملات تاکید کرد.

به گزارش العربیه؛ ملک سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود، پادشاهی عربی سعودی، روز سه‌شنبه 17 سپتامبر 2019 در جلسه شورای وزیران با تشکر از رهبران کشورهای دوست و برادر، مسئولان بین‌المللی، نهادهای منطقه‌ای و جهانی و هر کسی که این اقدامات تخریبی را محکوم و تاکید کرد «پادشاهی عربی سعودی توان پاسخ به حملات بزدلانه به تاسیسات نفتی آرامکو را دارد.»