در پی ترور فخری‌زاده سفارتخانه‌های اسرائیل به حالت آماده باش درآمدند

0
36

تساحی هانگبی یکی از وزرای اسرائیل که به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این نزدیک است، روز شنبه به در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «N12» در باره ترور فخری زاده دانشمند رژیم جمهوری اسلامی گفت، من هیچ مدرکی دال بر اینکه اسرائیل چنین اقدامی کرده باشد، دست ندارم. این بدین معنی نیست که من نمی توانم صحبت کنم من مسئول هستم اما واقعیت در حال حاضر هیچ مدرکی ندارم».

حسن روحانی، رئیس جمهور رژیم جمهوری اسلامی، اسرائیل را به ترور محسن فخری‎زاده دانشمند هسته‌ای رژیم جمهوری اسلامی متهم کرد.

روحانی روز گذشته در وب سایت رسمی خود نوشت: «بار دیگر ، دستان شرور استکبار جهانی با رژیم غاصب اسرائیل به عنوان مزدور با خون یک دانشمند دیگر این ملت لکه دار شد».

در همین راستا، حسین علایی یکی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران رژیم جمهوری اسلامی به نوبه خود از این ضعف آشکار امنیتی در داخلی رژیم جمهوری اسلامی انتقاد کرد. او در اظهاراتی که روز جمعه رسانه‌های محلی آن را منتشر کرد، گفت: «بیش از 10 سال است که اسرائیل در داخل رژیم عملیاتی از جمله ترور دانشمندان را انجام می دهد. قتل محسن فخری زاده نشان می دهد که ساختار عملیاتی اسرائیل در داخل رژیم جمهوری اسلامی بسیار پیچیده و بر اساس اطلاعات بسیار دقیق صورت می‌گیرد».

به گزارش یک کانال خبری اسرائیلی، تل‌آویو پس از تهدیدهای ایران برای انتقام از کشتن محسن فخری‌زاد دانشمند هسته‌ای، وضعیت هشدار سفارتخانه‌های خود در سراسر جهان افزایش داده و نیروهای خود را به حالت آماده باش درآورده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل گفت: این وزارتخانه در باره مسائل امنیتی اظهار نظر نمی‌کند.

این در حالی است که رژیم جمهوری اسلامی اسرائیل را به ترور دانشمند هسته‌ای خود فخری زاده متهم کرده و رهبر ایران علی خامنه ای خواستار انتقام شده است.

از سوی دیگر ترکیه ترور دانشمند رژیم جمهوری اسلامی را محکوم و این اقدام را بسیار «زشت» توصیف کرد.

العربیه نوشت؛ محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای رژیم جمهوری اسلامی، در تاریخ 28 نوامبر در منطقه آبسرد دماوند پس از انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در مسیر او محافظانش ابتدا خودروی او از کار افتاد و سپس افرادی مسلح با شلیک گلوله به سوی خودروی حامل وی او را به قتل رساندند.