در پی ابراز خوشحالی از اعدام نوید افکاری؛ حساب کاربری بازجو خبرنگار تعلیق شد

0
509

حساب کاربری خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی در توئیتر بعد از توئیت آخر او و ابراز خوشحالی از اعدام نوید افکاری و توهین به کاربرانی که برای منع اعدام این ورزشکار هشتگ زده بودند، تعلیق شد.

حساب کاربری آمنه سادات ذبیح‌پور معروف به «بازجو خبرنگار» تعلیق شد. او از اعدام نوید افکاری ابراز خوشحالی کرده و کاربرانی که هشتگ «نوید افکاری» را ترند جهانی کرده بودند، «معدود و از منافقین آلبانی‌نشین و سلطنت‌طلب» توصیف کرده بود.

ذبیح‌پور که پیش از این هم ثابت کرده بود از پیشامدهای مهم در ایران پیش از وقوع اطلاع دارد و در این باره اظهار نظر می‌کند تا فرضیه وابستگی به وزارت اطلاعات که درباره او مطرح است را تقویت کند، پیش از اعدام نوید افکاری در توئیتر نوشت: «سلطنت‌طلب‌ها، آلبانی‌نشین‌ها، ضدانقلاب هشتگ‌های خودشون رو آماده کنند».

پس از اعدام این کشتی‌گیر جوان نیز نوشت: «به شدت از خبر اعدام قاتل نوید افکاری خوشحال شدم. طرفداران نوید افکاری فقط عددی معدود و کم از منافقین آلبانی‌نشین و سلطنت‌طلبان می‌باشند و عموم مردم ایران از این اعدام استقبال کردند».

کاربران در واکنش به این توئیت‌های ذبیح‌پور که خشونت را ترویج می‌دادند، حساب کاربری او را به شکل گسترده ریپورت کردند که منجر به تعلیق آن شد.

گفتنی است، سپیده قلیان فعال کارگری که در حال حاضر به علت شرکت و حمایت از تجمعات کارگران نیشکر هفت‌تپه در زندان به سر می‌برد، پیش از این درباره نقش آمنه سادات ذبیح‌پور در تهیه اعترافات اجباری از او توئیت افشاگرانه‌ای منتشر کرد.

او برای نخستین بار موضوع خبرنگاران رادیو و تلویزیون حکومت جمهوری اسلامی را که در اخذ اعترافات اجباری از زندانیان سیاسی مشارکت می‌کنند، مطرح کرد.

العربیه نوشت؛ سپیده قلیان فعال کارگری از آمنه سادات ذبیح پور به جرم بازجویی و اعترافات اجباری در دادگاه شکایت کرد که قاضی پرونده آن را بدون بررسی مختومه کرد.