در مراسم تشیع جنازه مرتضی پاشایی چه گذشت؟ ضد و نقیض ها در تاریخ تدفین زنده یاد!

0
1081

آیا مردم در روز ۲۵ آبان تابوت خالی‌ زنده یاد مرتضی پاشایی را به روی دستان خود حمل کردند!

این خبر با تیتر “آیا مردم تابوت خالی‌ مرتضی پاشایی را به روی دستان خود حمل کردند” پس از انتشار در چند سایت از جمله روزنامه جام جم ایران به یکباره حذف شد! و به ناگاه فیلم دیگری جاگزین آن شد که به صحبت های خانواده مرتضی پاشایی و سید جواد هاشمی می پردازد.

در همین رابطه از شب گذشته تاکنون، خبرهای غیر رسمی از دفن زنده یاد مرتضی پاشایی در روز شنبه ۲۴ آبان حکایت می کند. اما واقعا او چه زمانی دفن شد؟

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان، تصویر زیر از پلاک موقتی است که در بالای قبر مرحوم مرتضی پاشایی قرار گرفته است. مشابه پلاک هایی که بالای قبر هر متوفایی در بهشت زهرا قرار می گیرد. این تصویر را شب گذشته خبرگزاری فارس در کنار دیگر عکس های تدفین مرتضی پاشایی منتشر کرد. یعنی شامگاه ۲۵ آبان ۹۳.

9773_1408698302492433_2185664465165514824_n

این تصویر نشان می دهد مرحوم مرتضی پاشایی (ردیف دوم) روز ۲۴ آبان ۹۳ دفن شده. یعنی روز پیش از تشییع جنازه به یادماندنی او که چند خیابان تهران را قفل کرده بود.

اطلاعاتی که اکنون وجود دارد، حکایت می کند که جنازه مرحوم پاشایی، در تابوتی که روز یکشنبه ۲۵ أبان روی دست مردم از تالار وحدت، تشییع شد، وجود نداشته و همین موجب شایعاتی در شبکه های اجتماعی شده است.

اما نکته حائز اهمیت اینجاست که در سیستم ثبت متوفیان بهشت زهرا، زمان ورود متوفی به غسالخانه، در سامانه ثبت می شود. چه اینکه در عمده موارد، روز غسل و کفن کردن متوفی با زمان تدفین یکی ست و پلاک بالای سر قبر هم به همان تاریخ صادر می شود.

10365610_1408697965825800_5669985695891456563_o

مرحوم مرتضی پاشایی هم روز شنبه ۲۴ آبان ۹۳، به غسالخانه بهشت زهرا منتقل شد و مراحل غسل و کفن او انجام شد. پلاک هم به همان تاریخ ۲۴ آبان ۹۳ صادر شده است. اما شب گذشته و پس از کم شدن ازدحام جمعیت و به سختی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

مقاله قبلیچرا محسن امیر اصلانی اعدام شد؟
مقاله بعدیتغییر استراتژی ائتلاف جهانی در نبردهای سوریه؛ بمباران همزمان داعش و شبه نظامیان عراقی حامی اسد و عملیات وِیژه برای حذف اسد
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...