در روز دوم تجمع، ۱۰۰ درویش دیگر به جمع دراویش بازداشتی اضافه شد

0
655

شمار بازداشت‌های روز یکشنبه ۳۰ شهریور دراویش گنابادی که در جریان حملات خونین امروز ماموران امنیتی دستگیر شده‌اند بیش از ۱۰۰ تن گزارش شده است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور، صبحگاه روز یکشنبه ۳۰ شهریور، شمار زیادی از ماموران امنیتی در پوشش‌های نظامی و لباس شخصی محدوده خیابان بهشت و همچنین پارک شهر را قرق کرده و صد‌ها درویش را محاصره کرده بودند که پس از ساعاتی به محاصره اکتفا نکرده و با گاز اشک آور و ضربات باتوم به جمع حاضر حمله بردند.

در جریان حملات خونین این نظامیان بیش از ۱۰۰ درویش مرد و شماری از بانوان دستگیر شدند که خانم‌ها به پارکینگ شهرداری واقع در خیابان بهشت منتقل شده اما بخشی از آقایان به سه کلانتری نارمک، فرجام و شوش و شماری دیگر به مکانی نامعلوم انتقال یافته‌اند.

بنا بر این گزارش تعداد ۱۰۰ درویش دیگر، به جمع ۸۰۰ درویشی که روز گذشته بازداشت و روانه کلانتری‌های تهران شدند، افزوده شد.

این گزارش می‌افزاید، یورش روز یکشنبه ماموران نظامی و امنیتی به دراویش محصور در خیابان بهشت ده‌ها زخمی نیز برجا گذاشته است که حال چهارتن از آنان بسیار وخیم گزارش شده است. این چهار درویش در جو سنگین امنیتی به اورژانس بیمارستان سجاد منتقل شده‌اند.