در آمد چهار میلیارد و 350 میلیون دلاری کمپاین دیزنی در سال 2014

0
181

از سهم چهار میلیارد و 350 میلیون دلاری فروش کمپانی دیزنی در سال 2014، دراین میان دو میلیارد و 770 میلیون دلار مربوط به اکران فیلم های این کمپانی در شکل بین المللی است و یک میلیارد و 580 میلیون دلار نیز سهم سینماهای آمریکای شمالی بوده است.

کمپاین دیزنی در حالی برای دومین سال پیاپی رکورد فرورش آثار سینمایی خود را به بیش از چهار میلیارد دلار رساند که در سال 2013 میلادی این کمپانی چهار میلیارد و 730 میلیون دلار در کل جهان فروش داشته است.

بیش ازنیمی از فروش سرسام آور والت دیزنی در سال 2014 تنها مربوط به چهار اثر سینمایی «نگهبانان کهکشان» ، «شرور» ، «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» و انیمیشن «منجمد» بودند که هرکدام از این آثار به تنهایی بیش از 700 میلیون دلار در اکران جهانی فروش داشته اند.

براساس این گزارش که در سایت نشریه معتبر «سایت اند ساند» (sight & sound) بازتاب داده شد است بالاترین رقم فروش فیلم های دیزنی در سال 2014 به انیمیشن «منجمد» اختصاص داشت که 734 میلیون دلار در جهان فروش داشته است و با این رقم توانست لقب پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینما و پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان را به خود اختصاص دهد.

این انیمیشن سینمایی که بر اساس داستان «ملکه برفی» به نویسندگی «هانس کریستین اندرسن» نویسنده شهیر ادبیات کودک و نوجوان جهان تولید شده است پنجاه و سومین انیمشین بلند کمپانی دیزنی به شمار می رود که هنرپیشگان بزرگی چون «کریستین بیل»، «آدینا منزل» و «جاناتان گروفم» در این اثر به صداپیشگی پرداخته اند.

بر اساس آمار روزنامه دیلی تلگراف، انیمیشن «منجمد» در کنار فیلم «گرگ وال استریت» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی از محبوبترین فیلم هایی است که در شبکه های مجازی به شکل غیرقانونی مورد دانلود قرار گرفته است و در صورت عدم این اتفاق می توانست فروش هنگفتی را به نام خود به ثبت برساند.

به گزارش ایرنا؛ انیمیشن «منجمد» تنها چند ماه بعد از پایان اکران بین المللی اش از طریق کانال های مختلف رسانه ملی کشور با دئبله فارسی پخش شد.