دریغ وتاسف از درگذشت دانشمند نامدار ایرانی

0
238

خانم پروفسور مریم میرزاخانی دانشمند نام آور جهانی و استاد ابداع گر و اثر گذار علوم ریاضی و شخصیت افتخار آفرین ایرانی، نا بهنگام در اثر ابتلا به بیماری مرگبار سرطان به جهان باقی شتافت. این رویداد تلخ نه تنها ملت ایران بلکه همه مجامع علمی ودانشگاهی وهمه مردم انسان دوست جهان را متاثر ساخت. اما درگذشت این بانوی فرهیخته، یک پرسش در ذهن مردم دنیا و یک سئوال در فکر ایرانیان را صراحت داده و متجلی نموده است. مردم دنیا این پرسش را دارند که در دهه دوم قرن بیست و یکم که بشریت به این همه پیشرفت های علمی حیرت انگیز دست یافته، چرا نباید هنوز در پیش گیری و درمان این بیماری مهلک به یک نتیجه قطعی و ثمربخش رسیده باشد؟

19905103_10210090006232313_280052031083394415_n

اگر این منابع عظیم مالی که در گوشه گوشه جهان در جنگ ها وکشتن انسان ها و آواره کردن ملت ها به هدر داده می شود، صرف تحقیقات وپژوهش وحفظ محیط زیست ونظارت بر تغذیه صحیح انسان ها و آموزش آنان صورت می شد، آیا بشریت بر این بیماری جانسوز غلبه نمی یافت؟ آیا این سونامی وحشتناک سرطان را با تلاش های علمی وبرنامه ریزی والبته تامین منابع مالی ضروری نمیتوان مهار کرد؟ که یقینا پاسخ مثبت است. اما سئوالی که در اذهان ایرانیان غلیان میکند اینست که چرا عمل کرد حاکمیت جمهوری اسلامی از لحاظ سیاسی واجتماعی به گونه ای است که شخصیتی بی مانند، مثل پروفسور مریم میرزاخانی و صدها و هزاران ایرانی دانشمند و تحصیل کرده دیگر از میهن خود رانده می شوند و این روند شوم فراری دادن مغزها در طی این سال ها هرگز متوقف نشده و همچنان ادامه دارد. فقدان آزادی های سیاسی و اجتماعی و زیر پا نهاده شدن حقوق انسانی ملت ایران در حدیست که این فرهیختگان نا گزیرند که زندگی در غربت را به باقی ماندن در وطن آبا واجدادی خود ترجیح دهند. نتیجه آن که این مرز و بوم از بهره گیری از حضور ارزشمند آنان و ارتقاء یافتن سطح علمی کشور محروم بماند. و کیست که نداند که میزان سطح دانش وپیشرفت های علمی یک کشور، از مهمترین مولفه های قدرت آن کشور محسوب می گردد.

جبهه ملی ایران درگذشت اسفناک خانم پروفسور مریم میرزاخانی را به خانواده ارجمند این بانوی گرانقدر و به همه ملت بزرگ ایران تسلیت می گوید.

اول مرداد ماه 1396

تهران – هیئـت اجرائیه جـبهه مـلی ایـران

 

 

مقاله قبلیپرزیدنت ترامپ: جمهوری اسلامی شهروندان آمریکایی را آزاد نکند با تبعات جدی مواجه می‌شود
مقاله بعدیورود دولت به توزیع کوپنی مواد مخدر با نام (توزیع موادمخدر دولتی)
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...