درگیری مسلحانه و تن به تن شکارچیان و محیط بانان سفیدکوه

0
1011
……..یکی از تصاویر بدست آمده از گوشی تلفن همراه متهم دستگیر شده پس از شکار دو راس کل وحشی

ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۲/۹/۱۱ نیروهای یگان محیط زیست لرستان در ارتفاعات منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد در محدوده فره کش – تنگ مرو، حین گشت و کنترل متوجه صدای شلیک گلوله شدند.

محیط بانان به جستجوی منطقه پرداخته و با دوربین کشی دو نفر شکارچی را مشاهده نمودند که هر کدام یک قبضه اسلحه در دست داشته و در حال شلیک به سمت کل و بزهای وحشی بودند.

کامران سپه وند کارشناس حقوقی اداره کل محیط زیست لرستان در توضیح ماجرا گفت: نیروهای یگان محیط زیست بر حسب وظیفه به متخلفین فرمان ایست داده و برای دستگیری آنها اقدام نمودند.

شکارچیان پس از اطلاع از حضور مامورین بدون توجه به فرمان ایست محیط بانان اقدام به فرار نموده و محیط بانان نیز به تعقیب متخلفین پرداختند.

تصویر کلت کمری کشف شده از متخلف دستگیر شده
تصویر کلت کمری کشف شده از متخلف دستگیر شده

سپه وند افزود: پس از تعقیب و گریز فراوان در حالیکه محیط بانان در آستانه دستگیری شکارچیان بوده و تقریبا آنها را به محاصره درآورده بودند، متخلفین بوسیله یک اسلحه ام-۱ و یک قبضه اسلحه ژ-۳ اقدام به تیراندازی به سمت محیط بانان نمودند.

متخلفین برای رهایی از حلقه محاصره محیط بانان ۳ خشاب اسلحه ژ۳ را به سمت مامورین شلیک نموده و مجددا اقدام به فرار نمودند.

پس از اتمام فشنگ های متخلفین، محیط بان “چنگیز نیازی” اولین ماموری بود که خود را به متخلفین رسانده و زمانی که قصد دستگیری شکارچیان را داشت، متخلفین به درگیری فیزیکی با وی پرداخته و قبل از رسیدن سایر نیروها به شدت وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

محیط بانان چنگیز نیازی به سختی از ناحیه انگشتان دست راست، گردن، کمر و چشم سمت چپ خود مجروح گردیده است.

کارشناس حقوقی اداره کل محیط زیست لرستان گفت: با رسیدن سایر نیروها در ساعت ۱۷ عصر یکی از متخلفین دستگیر و دیگری به همراه یک قبضه اسلحه ژ۳ متواری شده و با استفاده از تاریکی هوا گریخت.

از متهم دستگیر شده یک اسلحه کلت کمری برتا ساخت ایتالیا، یک قبضه اسلحه ام-یک، ۳ عدد خشاب خالی، ۲ عدد فشنگ ژ-۳ ، دوربین شکاری و کیسه خواب کشف و ضبط گردید.

تصویر محیط بان چنگیز نیازی
تصویر محیط بان چنگیز نیازی

همچنین در بازرسی از گوشی تلفن همراه متهم دستگیر شده تصاویر زیادی از شکار غیرمجاز حیات وحش بدست آمد که به عنوان مدرک جرم تحویل مقامات قضایی گردید.

کامران سپه وند اظهار داشت: محیط بان چنگیز نیازی بلافاصله با کمک محیط بانان و عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل گردید.

متهم دستگیر شده به همراه اسلحه ها و ادوات کشف شده جهت سیر مراحل مراحل قانونی تحویل دادگاه و با حکم قاضی پرونده روانه زندان گردید.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از دیده بان حیات وحش؛  کارشناس حقوقی اداره کل محیط زیست لرستان گفت: با دستور دادیار محترم شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سرابدوره تحقیقات جهت شناسایی متهم فراری آغاز و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.