درگیری مردم آمل با مسافران

0
243

فرماندار ویژه آمل مازندران در واکنش به اعتراض مردم این شهرستان نسبت به باز شدن جاده هراز و ورود مسافران از این مسیر به مازندران گفت: مردم نباید خود را با مسافران درگیرکنند و باید اجازه دهند ماموران پلیس موضوع را مدیریت کنند.

 جعفر رسولی افزود: در حال حاضر نیروی انتظامی کنترل اوضاع جاده هراز را بر عهده گرفته و در حال بازگرداندن مسافران است. 

وی با اعلام این که نیروی انتظامی و دیگر مسئولان در حال مذاکره با مردم جهت آرام کردن اوضاع هستند گفت: در شرایط فعلی استان و کشور، اینگونه اقدامات احساسی کمکی به مدیریت وضعیت نخواهد کرد.

فرماندار آمل تاکید کرد : اقدامات لازم بهداشتی و سلامت سنجی به صورت مستمر در حال انجام است و نباید در این روند خللی ایجاد شود. 

رسولی همچنین از مسافران خواست تا به شهرهای خود بازگردند و برنامه مسافرتشان را به زمانی دیگری موکول کنند تا در شرایط آرام مردم مازندران از آنان میزبانی کنند.

وی گفت: هموطنانی که قصد سفر به مازندران را دارند باید نگرانی مردم استان و میزبانان خود را در این وضعیت شیوع بیماری کرونا درک کنند و به این نگرانی احترام بگذارند.

فرماندار آمل با اشاره به اینکه پیش از این بارها به صورت عمومی و رسمی و در سطح ملی نسبت به مسافرت هشدارهای متعدد داده شده بود ، افزود: نباید نسبت به این هشدارها بی اعتنا بود. 

رسولی همچنین از مردم آمل خواست تا با مسافران درگیر نشده و در جهت آرام کردن شرایط با ماموران نظامی و انتظامی همکاری کنند. 

وی افزود : مازندران و شهر آمل در شرایط حساسی در مقابله و مبارزه با ویروس کرونا قرار دارد و خود به نوعی قربانی این ویروس است و نباید با اقدامات غیر منطقی و سفرهای غیر ضروری بر مشکلات مردم مازندران اضافه کرد و به تنش ها دامن زد. 

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران ابتلای بیش از ۶۰۰ نفر از مازندرانی ها به بیماری کرونا تایید شده و این بیماری تاکنون ۱۷ قربانی بر جای گذاشته است.

همچنین بیش از ۸۰۰ بیمار مشکوک هم در بیمارستان های مازندران بستری هستند.

  • نجفی:وضعیت استان مازندران بغرنج است

یک عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شیوع کرونا در استان مازندران به وضعیت بغرنجی رسیده است، اظهار کرد:مردم برای سلامتی خود و اهالی استان مازندارن اهمیت قائل شده و به این استان سفر نکنند.

علی نجفی خوشرودی در گفت‌وگوی با اشاره به گسترش کرونا در استان مازندران گفت: متاسفانه وضعیت شیوع کروناویروس در استان مازندران به ویژه شهرستان بابل به وضعیت بغرنجی رسیده که هجوم مسافران به این استان شرایط را سخت تر کرده است.

وی با بیان اینکه سه بیمارستان بزرگ در شهرستان بابل گنجایش پذیرش بیماران جدید را ندارند، افزود: متاسفانه کمبود امکانات اولیه برای پیشگیری و همچنین کمبود تجهیزات و برخی اقلام دارویی مشکلات مردم را مضاعف کرده است که باید مسوولان وزارت بهداشت به این موارد توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده بابل با تاکید بر اینکه مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در خانه‌هایشان بمانند، گفت: از مردم می‌خواهم در خانه بمانند. مسافرین محترم سایر نقاط کشور برای سلامتی خود و اهالی استان مازندران اهمیت قائل شده و از سفر بپرهیزند.
نجفی تاکید کرد که باید تردد به استان‌های شمالی با محدودیت جدی یا حتی ممنوعیت مواجه شود نه اینکه تصمیم مسئولان استانی از جهات دیگر نقض شود؛ به داد مردم برسید،مردم نباید هزینه برخی مصلحت‌اندیشی‌های غیرضروری را بپردازند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه سلامت و جان و روان مردم بخشی از امنیت ملی است، افزود: ابهامات و دوگانگی در آمار فوت شدگان نباید به کوچک شمردن ابعاد این بحران منجر شود، تجربه چین در مهار بحران جلوی چشم ماست.

 به گزارش ایرنا؛ شب گذشته در پلیس راه شهر آمل برخی از اهالی با مسافران ورودی درگیر شدند. آنها اصرار به بستن جاده داشتند و موفق به این کار شدند.