درگیری مختلسان بیت‌المال هوادار رهبری با زندانیان سیاسی بند ۷ زندان اوین

0
174

شب ۲۲ بهمن، بند ۷ زندان اوین شاهد درگیری اختلاس کنندگان ۳۰۰۰ میلیارد تومانی هوادار رهبر جمهوری اسلامی و زندانیان سیاسی بند ۷ زندان بود که در این درگیری چندین زندانی سیاسی برای مداوا به بهداری زندان اوین منتقل شدند.

شب ۲۲ بهمن‌ماه، عده‌ای از زندانیان مالی (اختلاس کنندگان از بیت‌المال) محبوس در بند ۷ زندان اوین در محوطه این بند شعارهایی را سر دادند.

این شعارها که از سوی متهمان اختلاس بزرگ مالی ۳۰۰۰ میلیارد تومانی سر داده شد، عمدتا حول محور «مرگ بر ضد ولایت فقیه» و «مرگ بر فتنه‌گر» بود و با اعتراض سایر زندانیان این بند مواجه گردید که این زندانیان، شعار دهندگان را به سکوت دعوت کردند.

به گزارش سحام نیوز، «سعید رضوی فقیه» زندانی سیاسی بند ۷ زندان اوین نیز یکی از زندانیانی بود که شعار دهندگان را به سکوت دعوت کرد، از سوی دیگر زندانیان دیگری نیز برای مقابله با اختلاس کنندگان شعار دهنده وارد درگیری شدند که این گروه نیز عمدتا شعار «مرگ بر دیکتاتور» را سر دادند.

در این درگیری چندین زندانی زخمی و به بهداری زندان اوین منتقل شدند.

سعید رضوی فقیه نیز در درگیری با «جعفر خاتمی» مسئول حسینیه اندرزگاه زخمی و ساعاتی را در بهداری زندان بستری شد.

رضوی فقیه روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب و منتقد است که چندی پیش از سوی زندانیان شرور زندان رجایی‌شهر کرج مورد ضرب و شتم قرار گرفت و پس از ۵ روز اعتصاب به زندان اوین منتقل گردید.