درگذشت فرهاد مسعودی، آخرین مدیر روزنامۀ اطلاعات پیش از انقلاب

0
259

فرهاد مسعودی، آخرین مدیر موسسۀ مطبوعاتی اطلاعات پیش از انقلاب ایران، در ۷۵ سالگی در جنوب فرانسه درگذشت. وی پسر بزرگ عباس مسعودی، بینانگذار روزنامۀ اطلاعات بود.
به نوشتۀ کیهان لندن، فرهاد مسعودی روز چهارشنبه ۲۰ ژانویه/۳۰ دی در شهر نیس درگذشت.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که فرهاد مسعودی در اواخر سال‌های ۱۳۴۰ به دنبال درگذشت پدرش، سناتورعباس مسعودی، ادارۀ موسسه اطلاعات را به عهده گرفت و این کار را تا سال ۱۳۵۷ادامه داد.

فرهاد مسعودی، در آمریکا در رشتۀ روزنامه‌نگار درس خواند و در اوائل سال‌های چهل به ایران بازگشت.

روزنامۀ اطلاعات بعد از انقلاب به بنیاد مستضعفان واگذار شد و سید محمود دعایی سرپرستی آن را به عهده گرفت. وی از سال ۱۳۵۹ تاکنون این مسئولیت را رها نکرده است.

انتشار اطلاعات در آغاز فقط دو صفحه را دربرمی‌گرفت و تیراژ آن ۵۰۰ نسخه بود، اعضای کادر آن نیز به جز سرپرست و مدیر روزنامه، فقط دو نفر بودند. اما به تدریج این مرکز گسترش یافت و با گذشت زمان، محدوده کارش از انتشار یک روزنامه بسیار فراتر رفت تا آن حد که به صورت یکی از بزرگ‌ترین موسسه‌های فرهنگی خاورمیانه درآمد. اطلاعات بین‌الملل، جوانان، اطلاعات هفتگی (قدیمی‌ترین مجله ایران که از ابتدای فروردین سال ۱۳۲۰ منتشر می‌شود)، روو دو تهران Revue de Téhéran، دنیای ورزش، اطلاعات علمی و ماهنامه سیاسی-اقتصادی از نشریات وابسته به این مؤسسه می‌باشند.