درگذشت ری استیونسون بازیگر بریتانیایی

0
80

ری استیونسون بازیگر بریتانیایی که به خاطر بازی در مجموعه فیلم‌های «ثور» و «واگرا» و همچنین «RRR» فیلم نامزد اسکار سال گذشته هند شهرت داشت، در حالی که ۵۸ ساله بود از دنیا رفت.

این بازیگر روز یکشنبه در ایتالیا درگذشت. جزییات دیگری از مرگ او فاش نشده، اما او در حال بازی در فیلم اکشن ایتالیایی «کازینو در ایشیا» در ناپل بود.

استیونسون که سال ۱۹۶۴ در لیزبورن ایرلند شمالی متولد شد، در مدرسه تئاتر بریستول اولدویک تحصیل کرد و در دهه ۱۹۹۰ به کار در تولیدات تلویزیونی بریتانیایی پرداخت. «مرده‌های متحرک»، «باند طلا» و «پیک پرکتیس» از جمله این برنامه‌ها بودند.

او از دهه ۲۰۰۰ با هالیوود همکاری کرد و سال ۲۰۰۴ در «شاه آرتور» با دیزنی کار کرد و پس از آن بازیگر فیلم‌هایی چون «کتاب الی»، «ثور» مارول و ۲ دنباله آن و داستان علمی تخیلی«واگرا» در سال ۲۰۱۴ و ۲ دنباله آن و «سه تفنگدار» بود.

در تلویزیون، استیونسون یکی از ستارگان سریال «رم» در سال ۲۰۰۵ بود که از شبکه HBO پخش شد و همچنین در «دکستر»، «وایکینگ‌ها» و «دس بوت» نیز جلوی دوربین رفت. تابستان امسال او با سریال اسپین آف «جنگ ستارگان» دیزنی یعنی «آسوکا» دیده می‌شود.

رسانه های هنری به نقل از اسکرین نوشتند، استیونسون اخیراً به عنوان نقش اصلی در درام تاریخی «۱۲۴۲: دروازه‌ای به غرب» انتخاب شد و نقشی را که ابتدا قرار بود توسط کوین اسپیسی بازی شود، پذیرفت.

در میان کسانی که در توییتر به استیونسون ادای احترام کردند، گری ویتا نویسنده «کتاب الی» بود که این بازیگر را «یک هموطن بریتانیایی و یک عالی‌جناب مطلق» توصیف کرد. وی نوشت: بازیگران همیشه در حین فیلمبرداری صمیمی نیستند، اما ری همیشه برای گفتگو وقت داشت و هرگز جز فردی مهربان نبود.

جیمز پورفوی یکی از بازیگران «رم» هم نوشت که استیونسون «بازیگری باهوش، شجاع و بزرگ‌تر از زندگی بود که تمام نقش‌هایی را که بازی می‌کرد تا انتها لبریز می‌کرد.»