درگذشت بازیگر کهنه‌کار سینما، تئاتر و تلویزیون

0
213

تیم پیگات اسمیت بازیگر سرشناس انگلیسی و برنده جایزه بفتا در ۷۰ سالگی درگذشت.

خبر درگذشت تیم پیگات اسمیت صبح روز شنبه ۱۹ فروردین از سوی نماینده این بازیگر اعلام شد.

پیگات اسمیت سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴  برای نقش‌آفرینی در نمایش «شاه چارلز سوم» جوایز تونی و اولیویه را از آن خود کرد. او قرار بود چندی دیگر در نمایش «مرگ فروشنده» آرتور میلر بازی کند.

پس از انتشار خبر درگذشت این بازیگر، بسیاری از چهره‌های سرشناس پیام‌های تسلیت‌ خود را در فضای مجازی منتشر کردند. برای نمونه کوین اسپیسی در توییتر نوشت: «امروز بازیگر بزرگی صحنه را ترک کرد. او بیش از آن انسانی والا بود. یک دوست و یکی از مهربان‌ترین افرادی که می‌شناختم. در آسایش بیارام پیگات اسمیت.»

پیگات اسمیت سال ۱۹۴۶ در وارویک‌شایر انگلستان به دنیا آمد. او بازیگری را از مدرسه تئاتر اولدویک بریستول آغاز کرد و در تعداد زیادی از نمایشنامه‌های شکسپیر روی صحنه حاضر شد.

این بازیگر با بازی در سریال «جواهری بر تاج» درباره آخرین روزهای حکومت بریتانیا در هندوستان به شهرت رسید و برای بازی در این سریال برنده جایزه بفتای بهترین بازیگر مرد سال ۱۹۸۵ شد. «یکشنبه خونین»، «دانتون ابی» و «دکتر هو» از دیگر آثار تلویزیونی این بازیگر به شمار می‌روند.

به گزارش بی بی سی،«وی مثل وندتا»، «برخورد تایتان‌ها» و «ذره‌ای آرامش» برخی از مشهورترین آثار سینمایی پیگات اسمیت هستند. او پیش از درگذشت مشغول کار روی نسخه تلویزیونی نمایش «شاه چارلز سوم» بود. در این نمایش پس از مرگ ملکه بریتانیا، شاه چارلز بر تخت سلطنت تکیه می‌زند.

The Stage