درپی اعدام نوید افکاری نائب رئیس فیفا خواستار تحریم ایران از مسابقات بین‌المللی شد

0
110

نائب رئیس فیفا برای آسیا در واکنش به اعدام ناگهانی نوید افکاری کشتی‌گیر جوان ایرانی که در اعتراضات مرداد 97 دستگیر و روز گذشته اعدام شد از برخی نهادهای بین‌المللی ورزشی خواست ایران را از شرکت در هر گونه مسابقه ورزشی بین‌المللی محروم کنند.

علی بن حسین، یکشنبه 13 سپتامبر 2020 در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «چقدر وحشتناک است که نوید را بدون رعایت عدالت و حکم به قتل رساندند اگر @WrstleLikeAGirl @WorldPlayerUtd @Olympics @FIFAcom بخواهند یک واکنش مناسب در این باره نشان دهند باید ایران را از شرکت در هرگونه مسابقه بین‌المللی تحریم کنند مگر اینکه اصول حقوق بشر را رعایت کند. شرمشان باد».

نوید افکاری به ادعای قوه قضاییه جمهوری اسلامی به خاطر شرکت در اعتراضات مرداد 97 دستگیر و به جرم محاربه و همچنین قتل یک مأمور امنیتی در جریان این اعتراضات و فهرستی از اتهامات دیگر به دو بار اعدام، 6 سال و 6 ماه حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شد.

حسن یونسی وکیل نوید افکاری در گفت‌وگو با رسانه‌ها تاکید کرد که هیچ مدرک قابل استنادی علیه موکلش که نشان دهد او مرتکب قتل شده وجود ندارد و تنها مدرک، اعترافاتی است که زیر شکنجه از نوید افکاری گرفته شده است.

العربیه نوشت؛ اتحادیه جهانی کشتی پس از اجرای حکم اعدام نوید افکاری با صدور بیانیه‌ای اعدام غیرمنتظره نوید افکاری را ویرانگر خواند و با همدردی با خانواده‌اش، در بیانیه آورده ‌است که باعث تاسف است، تلاش‌های کشتی‌گیران سراسر جهان و اتحادیه جهانی کشتی برای جلوگیری از اعدام به نتیجه نرسیده‌ است.