دروازه بان ایرانی در میان 10 گلر برتر فوتسال جهان

0
619

علیرضا صمیمی، گلر تیم فوتسال تیم ملی به عنوان یکی از ۱۰ گلر برتر فوتسال آقایان جهان در سال ۲۰۲۰ انتخاب شد.

خبرآنلاین نوشت؛ در این لیست که به انتخاب فوتسال پلنت اعلام و منتشر شده، به جز علیرضا صمیمی از ایران، فرناندو لوپز برزیلی(کورینتیانس)، دیداک پلانا اولترای اسپانیایی(بارسلونا)، ادواردو سوسای پرتغالی(وینا آلبالی)، تیاگو مندز برزیلی(اسپورتینگ)، لئوناردو هیگوئیتای برزیلی(غیرت)، خسوس هرروی اسپانیایی(مووی استار)، دیگو روناکالیوی برزیلی(بنفیکا)، آلبرت سایدر روسی(MFK KPRF) و ویلیان فیلیپه برزیلی(کرونا) حضور دارند.

علیرضا صمیمی (زاده ۸ تیر ۱۳۶۶) یک بازیکن فوتسال اهل بوشهر است. او هم‌اکنون دروازه‌بان باشگاه فوتسال مس سونگون است.

او در مرداد ماه سال ۱۳۹۷ عنوان بهترین دروازه‌بان فوتسال ایران رو کسب کرد. بر اساس لیست منتشرشده از سوی وب سایت Futsal Planet، علیرضا صمیمی در سال های ۲۰۱۸، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ در میان ده دروازه‌بان برتر جهان قرار گرفت.

علیرضا صمیمی دروزاه‌بان بوشهری تیم ملی فوتسال ایران که سهم بسزایی در موفقیت ایران در جام جهانی داشته، تا هجده سالگی دروازه‌بان هندبال بوده و به توصیه پدرش به فوتسال آمده است. صمیمی اما معتقد است آمدنش به فوتسال بهترین تصمیم زندگی اش بوده است. او در جام جهانی با ۸۶ سیو، بهترین آمار را از خود به جای گذاشت اما دروازه بان آرژانتین با سیوهای کمتر اما گل خورده کمتر توانست بهترین دروازه بان جام شود. صمیمی با وجود اینکه به دستکش طلای مسابقات نرسیده، آن را ناکامی برای خودش نمی داند.