درسر جدید مسعود فراستی برای استفاده از کلمه «لمپن»

0
404

علیرضا مفتخری مظاهری حقوقدان و از اهالی رسانه بعد از صحبت‌های مسعود فراستی در برنامه هفت مبنی بر لمپن نامیدن مخاطبان «مطرب» از این منتقد سینما به دادسرای عمومی و انقلاب تهران شکایت کرد.

علیرضا مفتخری مظاهری در بخشی از متن شکایتش آورده است: «اینجانب با عنایت به اینکه معنی واژه (لمپن) در فرهنگ لغات به معنی  «لات – پست –باجگیر-خبرچین –{پا انداز به مفهوم قواد – دلال محبت}» است. به دلیل اینکه اینجانب مخاطب فیلم مطرب بوده‌ام به جرم تهمت، توهین که مصداق مسلم اعلام آقای فراستی در لمپن خطاب کردن مخاطبان فیلم مطرب است، وفق ماده ۶۰۸  ق. م.ا از ایشان شکایت می‌کنم.

سینما دیلی گزارش داد؛ همچنین اگر منظور ایشان انتساب معانی ضد اخلاقی کلمه لمپن باشد از  ایشان بابت انتساب واژه کثیف لمپن به اینجانب و به دلیل اینکه این موضع از اساس کذب می‌باشد و نامبرده از اثبات ادعای خود در محاکم قانونی عاجز مانده است و مستندی در این زمینه ارایه نداده است، با تقدیم این شکوائیه و با عنایت به ادلة اینجانب که عبارت از متن‌های پیوستی و منتشر شده در نشریات و سایت‌های مختلف می‌باشد، تعقیب و مجازات نامبرده به اتهام افترا، هتک حرمت را نیز  به استناد ماده ۶۹۷  و تبصره آن در قانون مجازات اسلامی مورد استدعاست.»