درخواست ۱۱ زندانی سیاسی رجایی شهر از اعتصاب کنندگان زندان اوین برای پایان اعتصاب غذا

0
153

۱۱ زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر در نامه ای به زندانیان اعتصاب کننده غذا در زندان اوین، از آنان خواسته اند که به اعتصاب خود پایان دهند.

 امضا کنندگان در نامه ی خود آورده اند: ما از پشت دیوارهای بلند رجایی شهر طنین صدای اعتراض شما را شنیدیم و بر شرافت انسانی و روح فداکارتان درود میفرستیم. یقینا وجود ارزشمند شما و سلامتی روح و جسمتان سرمایه ای گرانقدر برای آینده ایران است. لذا ضمن تقدیر از این اقدام ارزشمند از شما تقاضا داریم تا برای جلوگیری از آسیب بیشتر به وجودتان با افطار به اعتصاب غذای خود پایان دهید. ما بر این باوریم که این اقدام شما برای وجدان های بیدار و آگاه جامعه روشنی بخش بوده و آنانی را که در قبال مسئولیت خود در برابر جان انسان ها بی اعتنا هستند،شرمنده خواهد ساخت.

عبدالفتاح سلطانی، امیر خسرو دلیر ثانی، سعید مدنی و مهدی خدایی از ظهر روز شنبه در اعتراض به وضعیت زندانیان بیمار که نیاز به رسیدگی پزشکی در خارج از زندان دارند و عدم توجه مسئولین زندان به وضعیت وخیم آنان دست به اعتصاب غذا زده اند. اعتصاب کنندگان خواسته اند که بیماران محبوس به بیمارستانی خارج از زندان اعزام شده و بتوانند از حق مرخصی درمانی بهره مند شوند.

 به گزارش کلمه؛ متن این نامه  به شرح زیر است:

به نام خدا

 

دوستان عزیز

 

آقایان عبدالفتاح سلطانی، سعید مدنی، امیرخسرو دلیرثانی، سید مهدی خدایی

اقدام ایثارگرانه و شجاعانه شما در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت زندانیان بیمار در بند ۳۵۰ زندان اوین کاری سترگ است. شما با اعتصاب غذای خود از حقوق زندانیان حمایت کرده و اعلام کردید که علی رغم بی تفاوتی ها و اهمال کاری دستگاه قضایی و مدیریت زندان در تسهیل مراحل درمانی زندانیان بیمار، همچنان بر اصل انسانی حق حیات و تقلیل مرارت ها و رنج های بشری وفادارید و با استناد به قوانین موجود از اصول جهانشمول و آرمان های حقوق بشری به دفاع برخاسته اید.

بدون شک برخورداری از امکانات بهداشتی و تجهیزات درمانی حق همه زندانیانی است که در شرایط سخت، دوران حبس خود را سپری میکنند. به ویژه انکه ممکن است بخشی از این آلام و رنج هایشان ناشی از دوران طولانی حبس و مشکلات زندگی در زندان باشد.

 

در این میانه روشن است که مسئولان قضایی موظفند تا فراتر از مرزبندی های سیاسی-عقیدتی و امنیتی وظایف خویش را که مبتنی بر قوانین موجود داخلی و کنوانسیون های بین المللی است، در جهت تامین سلامتی، بهبود بیماران و کاهش رنج زندانیان بیمار به کار بندند.

این همان نکته ای است که ما نیز چندی پیش طی نامه ای به مسئولان عالی رتبه قضایی اعلام کرده و ضمن هشدار جدی خواستار رسیدگی فوری به وضعیت همبندیان خویش شدیم.

دوستان عزیز

تجربه حضور چند ساله در زندان به ما نیز آموخته است اعتصاب غذا بالاترین سطح اعتراض زندانی است. وقتی همه درها به روی او بسته میشود، زندانی با اعتصاب غذا، بلندترین و آخرین فریادش را به منظور مطالبه ی حق خویش و اطلاع افکار عمومی جامعه نسبت به رفتارهای ظالمانه و غیر قانونی سر میدهد.

اقدام شما از این منظر ارزشی دو چندان یافته است، زیرا که شما با اعتصاب غذای فداکارانه ی خود به حمایت از زندانیان بیماری برخاسته اید که شاید دردمندی و رنجوری ناشی از بیماری، دیگر توانی برای ایشان باقی نگذاشته است.

ما از پشت دیوارهای بلند رجایی شهر طنین صدای اعتراض شما را شنیدیم و بر شرافت انسانی و روح فداکارتان درود میفرستیم. یقینا وجود ارزشمند شما و سلامتی روح و جسمتان سرمایه ای گرانقدر برای آینده ایران است. لذا ضمن تقدیر از این اقدام ارزشمند از شما تقاضا داریم تا برای جلوگیری از آسیب بیشتر به وجودتان با افطار به اعتصاب غذای خود پایان دهید.

ما بر این باوریم که این اقدام شما برای وجدان های بیدار و آگاه جامعه روشنی بخش بوده و آنانی را که در قبال مسئولیت خود در برابر جان انسان ها بی اعتنا هستند، شرمنده خواهد ساخت.

اسامی: جعفر اقدامی، مسعود باستانی، وحید تیزفهم، جمال الدین خانجانی، سعید رضایی، سید محمد سیف زاده، بهروز عزیزی توکلی، کیوان صمیمی، مهدی معتمدی مهر، عفیف نعیمی، مصطفی نیلی