درخواست مجازات اعدام برای متهمان پرونده لیزینگ پرهام

0
231

دادستان مرکز استان گلستان در کیفرخواست جدید خود در چهارمین جلسه دادگاه لیزینگ پرهام، خواستار مجازات اعدام برای متهمان به اتهام فی الارض شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در چهارمین جلسه دادگاه پرهام از افزایش تعداد شاکیان این پرونده خبر داد و گفت: باز هم شکات جدیدی در هفته اخیر در دادسرای مرکز استان شکایت کردند و کیفرخواست تکمیلی صادر شد که به نظر می رسد آخرین کیفرخواست تکمیلی باشد و آخرین شکاتی باشند که شکایتشان اخذ شده است.

سیدرضا سیدحسینی افزود: در مجموع ۴۸ نفر دیگر طرح شکایت کرده اند که ۴۶ شاکی از استان گلستان و ۲ نفر از استان سیستان و بلوچستان هستند.

وی ادامه داد: با اضافه شدن مبلغ جدید، میزان وجه مالباختگان در استان گلستان به بیش از ۱۱۲ میلیارد و ۱۸ میلیون تومان و در استان سیستان و بلوچستان هم به ۱۶۹ میلیارد و ۹۴۱ میلیون تومان رسید و تعداد شاکیان هم به ۲ هزار و ۸۵۲ نفر افزایش یافت.

دادستان مرکز استان در ادامه سخنان خود با اشاره به قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، گفت: با توجه به افزایش شکات و افزایش مبالغ و این که متهمان در کسب رضایت شاکیان تاکنون اقدامی نکردهاند و در دادگاه هم به جای تلاش برای احقاق حق شاکیان به اختلافات خودشان می پردازند و از سویی اقدامات این افراد امنیت عمومی را در استانهای سیستان و بلوچستان مختل کرده است از دادگاه درخواست موضوع افساد فی الارض و مجازات اعدام را برای متهمان درنظر بگیرند.

 پرونده موسوم به لیزینگ خودرو شرکت پرهام آزادشهر ۲ هزار و ۴۸۱ شاکی در گلستان و ۲۵۳ شاکی در استان سیستان و بلوچستان دارد که به همه این شکایتها با مجموع کلاهبرداری ۲۲۰ میلیارد ریالی در گلستان رسیدگی میشود.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری گلستان، این پرونده ۳۳ هزار صفحه و ۲۶۰ جلد دارد و به اتهام ۳ متهم اصلی پرونده با موضوع اخلال در نظام اقتصادی رسیدگی می‌شود.