درخواست دو سناتور ارشد از دولت ترامپ برای همراه‌کردن دیگر کشورها در حمایت از مردم ایران

0
205

مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه فلوریدا و باب منندز سناتور دموکرات نیوجرسی در نامه ای به رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و استیون منوشن وزیر خزانه داری، خواستار همکاری دولت با کمپانی‌های فناوری برای تضمین دسترسی معترضین ایرانی به وسایلی که صدایشان را منعکس خواهد کرد شدند.

در این نامه آمده است:

این نامه برای بیان حمایت از هزاران تن از مردم ایران که به صورت مسالمت آمیز به خیابانها رفته و با انتقاد از دولت این کشور خواستار حقوق اساسی و اولیه اشان و زندگی ای بهتر برای خود و خانواده اشان شدند نوشته شده است. به اعتقاد ما حمایت از مردمی که به دنبال دولتی آزاد، دموکراتیک و شفاف که منابع کشورشان را صرف ماجراجوییهای خارجی، حکایت از سازمانهای تروریستی، کشتار سربازان آمریکایی و نقض گسترده حقوق بشر نمیکند هستند، در جهت منافع ملی و انسانی آمریکاست.

ما از دیدن خبرهایی مبنی بر سانسور اینترنت، که شامل فیلتر شدن شبکه های اجتماعی اپلیکیشن‌ها برای جلوگیری از ارتباط معترضان انجام شده غمگین شدیم.

گزارشها حاکی از توانایی شرکت ها فناوری آمریکایی برای حمایت از معترضان ایرانی است. این شرکتها اما به دلیل نگرانی در مورد نقض تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی از انجام این کارها خودداری کرده اند.

ما از وزارت خارجه و خزانه داری دعوت میکنیم با همکاری با شرکت های فناوری، دسترسی معترضان به وسایل لازم برای شنیده شدن صدای آنها را تضمین کنند. تضمین عدم تخطی شرکتهای فناوری از قوانین تحریم ها، قدم بزرگی در راه تضمین حق معترضان ایرانی برای مخالفت آزادانه با دولت این کشور خواهد بود.

به گزارش صدای آمریکا؛ در پایان این نامه اعلام شده «مردم ایران به دنبال حقوق اولیه خود بوده و حمایت از این خواسته از سوی آمریکا امری ضروری است.»