درخواست دوباره سه نماینده کنگره: ایرانی‌ها به آمریکا می‌آیند، به ما هم ویزای سفر به ایران بدهید

0
152

سه نماینده عضو کنگره آمریکا که پیش از انتخابات اخیر ایران خواستار حضور در این کشور شده بودند، بار دیگر درخواست مشابهی برای سفر به ایران مطرح کردند.

پایگاه اینترنتی “واشنگتن فری بیکن” گزارش داده سه نماینده عضو مجلس نمایندگان آمریکا به نام های “مایکل پمپئو” از ایالت کانزاس، “لی زلدین” از ایالت نیویورک و “فرانک لوبی‌یندو” از ایالت نیوجرسی در نامه ای به محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران، از عدم صدور ویزا در درخواست قبلی‌شان برای سفر به ایران انتقاد کرده و بار دیگر درخواست سفر به ایران را کرده‌اند.

این سه نماینده کنگره آمریکا در نامه جدیدشان به سفر مقام‌های جمهوری اسلامی ایران و صدور ویزا از سوی ایالات متحده آمریکا اشاره کرده  و گفته اند چرا چنین حقی به آنها داده نمی شود.

اشاره این سه نماینده مجلس آمریکا به سفر “ولی الله سیف” رئیس کل بانک مرکزی ایران است. قرار است روز جمعه، آقای سیف در موسسه شورای روابط خارجی آمریکا در واشنگتن حاضر شود.
این سه نماینده مجلس نمایندگان آمریکا می گویند حالا که دولت باراک اوباما به مقام های ایران اجازه حضور در آمریکا را می دهد، آنها هم باید شانس مشابهی برای حضور در ایران داشته باشند.

آنها به ظریف نوشته‌اند، آمریکا به مقامات ایرانی روادید می‌دهد و از سویی برخی آمریکایی‌ها و هیات‌های تجاری بین‌المللی نیز برای حضور در ایران مجوز می گیرند. بنابراین از این کشور انتظار داریم که برای مقامات رسمی آمریکا نیز شرایط مشابهی قائل شود.

در آستانه انتخابات مجلس و خبرگان ایران در اسفندماه گذشته، سه  نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی اعلام کردند که مایل هستند به ایران سفر کنند. آنها با حضور در دفتر حفاظت از منافع ایران در واشنگتن، درخواست رسمی خود را اعلام کردند.

در آن زمان، با اینکه مقام های وزارت خارجه ایران از بررسی درخواست ویزای این نمایندگان خبر دادند اما دو هفته مانده به انتخابات، درخواست ویزای آنها بدون اعلام دلیل مشخص رد شد.

به گزارش صدای آمریکا؛ سایت واشینگتن فری‌بیکن در گزارش جدید خود درباره درخواست دوباره این سه نماینده، بدون اشاره به نام یک مقام ارشد کنگره آمریکا، به نقل از او آورده، اگر مقامات ایران اجازه سفر به آمریکا را دارند، چرا نباید نمایندگان منتخب مردم آمریکا امکان سفر به ایران را داشته باشند؟