درخواست افزایش بودجه توسط ارتش اسرائیل برای مقابله احتمالی با برنامه‌ اتمی جمهوری اسلامی

0
246

منابع اسرائیلی گزارش دادند که ارتش اسرائیل، خواستار افزایش بودجه خود به‌منظور آمادگی برای رویارویی یا مقابله احتمالی با برنامه اتمی جمهوری اسلامی شده است.

به گزارش روزنامه «تایم اف اسرائیل»، ارتش اسرائیل درخواست خود را چهارشنبه 14 ژوئیه، هنگام بحث‌های مقدماتی درباره بودجه دولت جدید که قرار است در ماه‌ آینده تصویب شود، مطرح کرد.

این روزنامه نوشت، درخواست ارتش اسرائیل زمانی مطرح شد که تل‌آویو خود را برای شکست احتمالی مذاکرات غیر مستقیم آمریکا و جمهوری اسلامی در وین، آماده کرده است.

به گزارش تلویزیون «کانال 12» اسرائیل، روز چهارشنبه، یک نهاد امنیتی اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین و رهبر مخالفان دولت فعلی را به غفلت در آماده سازی کافی برای چنین سناریویی جهت مقابله با برنامه اتمی جمهوری اسلامی، متهم کرد.

این نهاد امنیتی که نام او ذکر نشده گفته است، نتانیاهو بودجه‌ای برای حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی اختصاص نداده است. اگر اسرائیل بخواهد پیش از رسیدن جمهوری اسلامی به توانایی ساخت اسلحه اتمی به آن حمله کند، شاید در ماه‌های آینده این حمله ضروری باشد.

العربیه بنا بر این گزارشات نوشت؛ مقامات دفاعی اسرائیلی به تلویزیون «کانال 12» گفتند، حمله به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی، مستلزم یک برنامه و آمادگی کامل است آنها نگرانند که تأخیر در برنامه‌ریزی ممکن است به سناریویی منجر شود که «اسرائیل با اسلحه‌ای بدون گلوله بخواهد تهدید کند».

روز چهارشنبه، روزنامه اسرائیلی «هایوم» که از حامیان نتانیاهو است، در مقاله‌ای ادعا کرد که دولت جدید به رهبری «بنت» مقابل برنامه اتمی جمهوری اسلامی منفعل است در حالی که جمهوری اسلامی به سوی ساخت بمب می‌شتابند.

در همین حال، بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل، روز چهارشنبه از دولت جدید کشورش خواست که آمادگی‌ خود را برای احتمال دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای افزایش دهد.