درخواست احضار صد نفر از مدیران دولت محمود احمدی‌نژاد به دادسرا

0
135

یکی از وکلای شاکیان سعید مرتضوی در پرونده «تخلفات سازمان تامین اجتماعی» از تنظیم لایحه‌ درخواست احضار صد نفر از مدیران دولت محمود احمدی‌نژاد به دادسرا خبر داد و اعضای هیئت مدیره سابق بانک رفاه کارگران و شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی را از جمله این افراد ذکر کرد.

 به گزارش رادیو فردا وی همچنین گفت که سعید مرتضوی آن دسته از نمایندگان مجلس را که از او پول یا کارت هدیه گرفته‌اند معرفی نمی‌کند.

 خلیل بهرامیان، وکیل شاکیان سعید مرتضوی، روز شنبه، ۲۲ آذر، در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا گفت که روز دوشنبه هفته آینده درخواست خود را به بازپرس دادسرای کارکنان دولت ارائه خواهد کرد.

 وی اضافه کرد: «در مجموع، این افراد بیش از صد نفر هستند که از دادسرا تقاضا کردم، دستور احضار همه آنها را صادر کند.»

 آقای بهرامیان تصریح کرد: «در این لایحه همچنین از بازپرس پرونده درخواست کرده‌ام گزارش سال ۸۹ کمیته تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی که اسامی تمامی این افراد در آن ذکر شده مورد بررسی قرار گیرد.»

 پس از انتشار گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی در ۱۳ آذر سال گذشته که در آن سعید مرتضوی به تخلفات گسترده مالی بالغ بر میلیارد‌ها تومان متهم شده بود، خلیل بهرامیان در بهمن‌ماه سال ۹۲ به وکالت از حدود هزار کارگر کارخانه و شرکت تولیدی کشور از سعید مرتضوی، رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی، و بابک زنجانی به دادسرای کارکنان دولت شکایت کرد.

 پیش از آن نیز مصطفی ترک ‌همدانی، ‌علیرضا دقیقی و پیمان حاج محمود عطار به نمایندگی از جمع دیگری از کارگران از سعید مرتضوی شکایت کرده بودند.

 یکی از منابع مالی اصلی سازمان تامین اجتماعی حق بیمه کارگران و کارمندان است.

 بر اساس گزارش‌ها، روز دوشنبه، سوم آذر، پس از حضور سعید مرتضوی در دادسرا، برای وی قرار کفالت دو میلیارد تومانی صادر شده است.

 آقای بهرامیان در ادامه سخنان خود همچنین درباره معرفی و پیگرد نمایندگانی که از مرتضوی کارت هدیه دریافت کرده بودند، نیز گفت: «مرتضوی این افراد را معرفی نمی‌کند، اما ما به دنبال آن هستیم تا نمایندگانی را که تحت هر عنوانی از مرتضوی پول یا کارت هدیه گرفته‌اند، معرفی تا تحت پیگرد قرار بگیرند.»

 سعید مرتضوی روز سوم آذر و پس از خروج از دادسرا گفته بود که در جلسه بازپرسی، مستندات مربوط به پرداخت مبلغ «حدود ۲۰۰ میلیون تومان به حدود صد نماینده مجلس» را ارائه کرده، اما نام نمایندگان را به دلیل این که علیرضا محجوب، رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس، قصد «استفاده سیاسی» از آن دارد ارائه نمی‌کند.

 وی در عین حال گفته بود که اگر دستگاه قضایی لازم دانست، فهرست نمایندگان دریافت‌کننده این پول‌ها را به مقامات قوه قضاییه ارائه خواهد کرد.

 آقای مرتضوی روز ۱۹ آذر سال گذشته در نامه‌ای به ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی مدعی شده بود که ۲۸۵ نفر از نمایندگان مجلس هشتم کارت هدیه و بن خرید این سازمان را دریافت کرده‌اند.