دراویش گنابادی ساکن شوش خواستار پایان اعتصاب غذای دراویش زندانی شدند

0
470

جمعی از دراویش گنابادی ساکن شهرستان شوش، با ارسال نامه‌ای، ضمن پیوستن به کمپین شکستن اعتصاب غذای دراویش زندانی، از آنان خواسته‌اند به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

دراویش ساکن شوش، در این نامه، ضمن قدردانی از ایستادگی دراویش زندانی مقابل ظلم و ستمی که از ناحیه دشمنان فقر و درویشی بر پیروان این طریقت عرفانی روا داشته‌اند از آنان خواسته‌اند با پایان دادن به این اعتصاب، بر سوگ ناشی از قتل آقای وحید بنانی که در جریان حمله تندروان و افراطیون مذهبی به دراویش کوار جان خود را از دست داد، مرهم بگذارند.

یادآور می‌شود دراویش زندانی اینک در چهاردهمین روز اعتصاب غذای خود هستند.

خواسته زندانیان درویش از انجام این اعتصاب، ادامه درمان دراویش بیمار در مراکز تخصصی درمانی از طریق رفع ممنوعیت استفاده از لباس شخصی برای اعزام‌های درمانی و اداری، و نیز بازگرداندن دو درویش تبعید شده از زندان رجایی شهر به زندان اوین است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور، متن نامه دراویش شوش به شرح زیر است:

هو

۱۲۱

 

یاران در بند، برادران ایمانی!

سیزده روز از اعتصاب غذایتان در اعتراض به قانون گریزی‌های دستگاه قضا گذشته است و به امید لقمه‌ای عدالت در قضا بر غذا لب بسته‌اید.

هر چند اما روح بزرگ شما لرزه بر اندام نادرویشان دین شعار انداخته است اما جسم نحیف و بیمار شما سروران گرامی که بیشتر از تصور هر کسی در بازجویی‌های غیر قانونی مورد ضرب و شتم و جرح قرار گرفته، دیگر توان کافی ندارد و باید فورا تحت درمان قرار گیرید.

همواره بیم آن می‌رود که حادثه‌ای همچون داغ از دست رفتن درویش جوان شهید وحید بنانی بر دل خانواده بزرگ درویشی نشیند. ضمن قدردانی از پایداری در مقابل ظلم و ستمی که بر مکتب فقر و درویشی رفته است عاجزانه و ملتمسانه خواهان آن هستیم که به اعتصاب غذا و دارویتان پایان دهید.

ما دراویش ساکن شوش با اعلام اینکه نادرویشان دریافته‌اند که ما در مقام دفاع از خود و اعتقاداتمان حلاج وار سر می‌بازیم و رخ نمی‌گردانیم، از شما برادران ایمانی و وکلای آزاده استدعا داریم افطار کنید.

جمعی از دراویش گنابادی ساکن شوش