درام جنگی افغان برای تجلیل از سربازان بریتانیایی فیلم می‌شود

0
353

گرت الیس-اونوین تهیه‌کننده فیلم اسکاری «سخنرانی پادشاه» تهیه کننده اجرایی فیلم مستقل جدید افغان خواهد بود که به مناسبت خروج بریتانیا از افغانستان ساخته می‌شود.
فیلم مستقل درام جنگی افغان «کجکی» کار تهیه خود را در کشور اردن آغاز کرده است. گرت الیس-اونوین که برای فیلم «سخنرانی پادشاه» برنده جایزه اسکار شده بود یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی این فیلم است.

ایده این فیلم توسط پل کتیس به وجود آمده که اولین تجربه کارگردانی خود را به کارنامه‌اش اضافه می‌کند و تام ویلیامز مسئولیت فیلمنامه‌نویسی آن را بر عهده داشته است. از تهیه‌کنندگان اجرایی دیگر این فیلم می‌توان به الکسا جاگو و الک مکنزی اشاره کرد.

این فیلم داستان حقیقی یک واحد سه نفره گشت در افغانستان را تعریف می‌کند که در سال 2006 برای نابود کردن یکی از مانع‌های میان جاده‌ای طالبان بمبی را منفجر کردند که باعث از دست رفتن پای یکی از اعضای واحد شد. بعد از آن، این سربازان بریتانیایی متوجه می‌شوند که میان یک میدان مین که از زمان حمله روسیه در دهه 1980 باقی مانده است گیر افتاده‌اند.

بودجه ساخت این فیلم که دقیقا هم اعلام نشده چقدر است، از طریق یک کمپین جمع‌آوری سرمایه، سرمایه‌گذاران خصوصی و کمپانی لیپ‌سینک که مسئولیت انجام کارهای بعد از تهیه را بر عهده دارد تامین شده است. قرار است این فیلم تا قبل از اتمام امسال با مجموعه‌ای از پیش‌نمایش‌های ویژه در شهر لندن به نمایش دربیاید. تمامی سود به دست آمده از این نمایش‌ها و همچنین بخشی از سود کل به دست آمده از فیلم نیز به خیریه‌های نیروهای مسلح ارتش، از جمله بنیادهای لشکر سلطنتی بریتانیا، کمک به قهرمانان و همچنین زخمیان اختصاص داده خواهد شد.

از بازیگران جوان بریتانیایی این سریال می‌توان به دیوید الیوت (زیبای خفته)، مارک استنلی (بازی تاج و تخت)، اسکات کایل، بنجامین او ماهونی، برایان پری، لیام اینزوورت، اندی گیبینز، جان داتی و رابرت میچل اشاره کرد.

پل کاتیس گفت: همه ما احساس کردیم با توجه به اینکه سال 2014 سالی است که نیروهای بریتانیایی از افغانستان بیرون می‌روند، از همیشه مهم‌تر است تا شجاعتی را که آن‌ها آنجا نشان دادند تصدیق کنیم. به همین دلیل و به خاطر اینکه این فیلم را به عنوان راهی برای حمایت از سازمان‌های خیریه نیروهای مسلح ارتش می‌بینیم، عزم خود را جزم کردیم تا فیلم «کجکی» را در سال کنونی به سینماها برسانیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، کاتیس و ویلیامز فیلمنامه این فیلم را بر پایه مصاحبه‌هایی که با تمام سربازانی که در این اتفاق حضور داشتند و همچنین خانواده سرباز شخصیت اصلی داستان و گزارش‌های هیات استعلام ارتش بریتانیا نوشتند.

کجکی نام روستایی در جنوب افغانستان است.