فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر: اروپا به سیاست ننگ آور پایان دهد!

0
148

فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر واکنش نامناسب شب گذشته شورای اروپا را به مصیبت جاری در دریای مدیترانه محکوم می کند.

اروپا به سیاست ننگ آور پایان دهد!
کشورهای اروپایی تصمیم گرفته اند بودجه عملیات زیر هدایت فرانتکس را سه برابر کنند. به گفته رییس این نهاد، فابریس لگری، ماموریت این عملیات نجات انسان ها نیست. اقدامات اعلام شده ـ تقویت همکاری های پلیسی، تخریب قایق های قاچاقچیان، برقراری برنامه های تازه برای بازگرداندن پناهجویان ـ همه در جهت اشتباه هستند و به جای حمایت از حقوق بشر مهاجران به محافظت از امنیت مرزهای اروپا اولویت می دهند. اقدامات امنیتی در گذشته موفق نبوده اند و در آینده هم نخواهند بود.

برخلاف توصیه های سازمان های مدافع حقوق مهاجران که موضعی متحد دارند، کشورهای عضو اتحادیه اروپا هیچ اقدامی را با هدف برقراری عملیات سراسراروپایی جستجو و نجات یا گشایش راه های قانونی و امن مهاجرت به تصویب نرساندند.

عبدالکریم لاهیجی، رییس فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر، گفت: «تا زمانی که راه های قانونی و امن ورود به اروپا ایجاد نشود، مردم به عبور از دریا در جستجوی تامین و زندگی بهتر ادامه خواهند داد و جنازه ها در مرزهای اروپا تلنبار خواهد شد. تنها تشخیص انسانیت مشترک ما به این مصیبت ها پایان خواهد داد.»

برای جزییات بیشتر، نگاه کنید به نامه سرگشاده فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر به شورای اروپا که در 23 آوریل منتشر شد.